Made For Scandinavia

Metrisk AS samarbetar med tyska Otto Wöhr GmbH som sedan starten för 60 år sedan är ledande inom utvecklingen av automatiska parkeringssystem, APS. Entreprenader där APS används ger byggherrar över hela världen möjlighet att genomföra byggprojekt smartare och till lägre kostnad. För att fungera optimalt i alla marknader hanterar samtliga plattformar elbilar med laddningsbehov.

-  Norge har under de senaste åren upplevt en enorm ökning av antalet elbilar och Sverige ser nu att följa i samma spår. Detta gjorde det nödvändigt för oss att erbjuda moderna laddningsmöjligheter för våra parkeringssystem. Efter en omfattande research av marknaden var slutsatsen att Charge Amps är den mest moderna och bäst lämpade partnern för oss. Såväl pris, kvalitet som funktion är viktigt för oss och Charge Amps levererar på alla punkter, säger Marius Plejdrup Rönningen , VD på Metrisk.

Det finns en stor och växande efterfrågan på automatiska parkeringssystem som tar hänsyn till nordiska förhållanden med mycket snö, vägsalt och vatten. Det är för Metrisk AS en självklarhet att erbjuda laddstationer för eldrivna fordon på samtliga dessa plattformar, i en mer användarvänlig lösning med en app-baserad styrning. Det ger en lägre användartröskel och ökad komfort. Det ska vara enkelt, modernt och tillförlitligt.

-  Att världens sannolikt mest moderna parkeringssystem väljer HALO Wallbox™ är fullt naturligt. Vi är på samma linje när det gäller att sänka trösklarna för elbilsförarna. Självklart ska kunden erbjudas en modern, säker och smart lösning som är framtidssäkrad, säger Anna Fägersten, Nordic Manager på Charge Amps.

• metrisk
  • otto wöhr gmbh
  • automatiska parkeringssystem

Fakta Charge Amps Charge Amps är ett svenskt green tech bolag som utvecklar smarta och säkra laddlösningar för elbilar och laddhybrider. Utveckling och tillverkning sker i Sverige. Charge Amps laddar elbilar i 28 länder, på 4 kontinenter.

Fakta Metrisk Metrisk är exklusiv partner i Sverige och Norge för den tyska marknadsledande Otto Wöhr GmbH. Företaget utvecklar och producerar kostnadseffektiva automatiska parkeringssystem för bil och cykel.