Check Point lanserar det nya partnerprogrammet Check PointS

Check Point lanserar det nya partnerprogrammet Check PointS

Säkerhetsföretaget Check Point meddelar nu att de lanserar ett nytt globalt partnerprogram, Check PointS. I programmet kan lösningsleverantörer, på ett unikt sätt, få nya fördelar av att genomföra aktiviteter som stärker kundrelationerna ytterligare. Programmet kommer att skapa ännu bättre säljmöjligheter och ge partner de resurser de behöver för att öka sina Check Point-intäkter, samtidigt som de kan utveckla ännu närmare relationer med Check Point.

Programmet Check PointS har tagits fram i nära samarbete med företagets partner för att eliminera den komplexitet som ofta förknippas med att sälja säkerhetslösningar. Programmet underlättar för ett flexibelt samarbete mellan Check Point och partner, som i sin tur belönas för säljgenererande aktiviteter. Programmet ska också ge kortare säljcykler och tillhandahålla expertstöd och andra typer av resurser.

- Vårt nya Check PointS-program har ett enda tydligt mål, att hjälpa våra partner bli mer framgångsrika, kunniga och lönsamma, säger Åsa Edner, Sverigechef på Check Point. Programmet har ett unikt sätt att premiera kundengagemang, vilket är nyckeln till nya säljmöjligheter. Vi vill att våra partner ska vara en helt integrerad del av Check Point-teamet, varför vi ger dem branschens bästa tillväxtmöjligheter och belöningar.

Programmet ersätter de mer konventionella partnermodellerna som bara premierar intäkter. Det kommer därför att gynna såväl stora, som små och nischade partner, eftersom de belönas för deras investeringar i kundinteraktion snarare än rena säljresultat. Programmet är också anpassat efter utvecklingen inom IT-området, som ger nya möjligheter inom moln- och mobiltjänster, som på ett annat sätt kräver ett kontinuerligt kundengagemang.

Med start 2 april 2019 kommer Check Points partner att kunna samla poäng för kundengagemang och andra aktiviteter, som möten med ledningsgrupper, produktdemonstrationer eller att ha planerings- eller utbildningstillfällen med Check Point. I januari 2020 kommer sedan partnernas totala poäng att bidra till bedömningen av vilken nivå de kommer få i Check PointS-programmet.

Check PointS-programmets olika nivåer kommer ge partner konkurrenskraftiga rabatter och garanterade marginaler, som kommer ge Check Points partner ytterligare möjligheter att dra full fördel av den växande nätverks- och datasäkerhetsmarknaden.

För mer information, se här.

Check Point Software Technologies Ltd. (www.checkpoint.com) är en ledande leverantör av cybersäkerhetslösningar till företag och myndigheter globalt. Lösningarna skyddar Check Points kunder mot femte generationens cyberattacker och har branschledande förmåga att identifiera skadlig kod och andra typer av IT-säkerhetshot. Check Point erbjuder en säkerhetsarkitektur med flera lager och förebyggande skydd mot avancerade hot för såväl nätverk, moln som mobiler, samt möjlighet att kontrollera och hantera säkerheten från ett enda system. Check Point skyddar över 100 000 verksamheter av olika storlekar.