Pressmeddelande -

Q3 2017 – Hög tillväxt i konsultbranschen, men har vi nu nått toppen? [Infographic]

Konsultbranschen går fortsatt starkt framåt med väldigt höga tillväxttal. Branschen mår bra men bilden börjar bli något splittrad då skillnaden mellan de olika bolagens marginaler och tillväxttal skiftar alltmer. För flera av företagen hänger inte heller rörelsemarginalerna längre med uppåt. Är det tillfällig växtvärk eller beror det på stigande personalkostnader?

Läs och se vår infographic som sammanfattar de svenska konsultbolagens Q3 rapporter

• Ekonomi, finans

Onlinetjänsten Cinode gör det smartare och snabbare att driva konsultföretag. Våra kunder förenklar hanteringen av kompetenser och konsultprofiler. De får mer kontroll och minskar tiden från förfrågan till svar. Kunderna ser högre beläggningsgrad och stärker engagemanget inom bolaget.

Samtliga inom Cinode har själva varit konsulter, säljare och chefer. Vi vet hur frustrerande det är att arbeta med word-profiler, manuella beläggningsmatriser och excelmallar. De problem som finns inom konsultbranschen har vi gjort till vår uppgift att lösa.

Vår passion är att förenkla det dagliga arbetet för alla inom konsultbranschen.