Huvudvärk i juletider? Inget problem!

Sedan början av november kan man köpa receptfria läkemedel på Statoil. I en Sifo-undersökning som gjorts på uppdrag av Statoil, svarar över 80 procent att de kan tänka sig att köpa sina huvudvärkstabletter någon annanstans än på ett apotek. Lagom till jul drar Statoil igång en reklamkampanj på temat Oljud.

I Sifo-undersökningen uppger fler än hälften (55 procent) att tillgänglighet är det viktigaste när man bestämmer var man kommer att göra sina inköp av receptfria läkemedel i fortsättningen. Med en  rikstäckande butikskedja med generösa öppettider erbjuder Statoil just det. Speciellt tydligt blir det under julhelgerna, då många apotek är stängda medan Statoil håller öppet.

Reklamkampanjen "Oljud" startar i TV och radio den 19/12. Tanken utgår från att barnen i familjen fått högljudda julklappar till föräldrarnas stora förtret, men att det är enkelt att svänga in på Statoil och köpa huvudvärkstbletter på väg till och från julfirandet. Kampanjen är signerad Storåkers McCann och mer om den finns att läsa hos Resumé.