Martinsen Transport AB utökar samarbetet med Circle K angående drivmedelsdistribution i södra Sverige

Nyhet   •   Apr 03, 2017 10:00 CEST

Circle K har beslutat att avsluta samarbetet med Samat Sverige AB för drivmedelsdistribution i södra Sverige. Samarbetet inleddes i oktober 2016 och kommer att avslutas inför sommaren 2017.

Martinsen Transport AB blir istället Circle K:s drivmedelsdistributör i södra Sverige (Malmö och Kalmar). Martinsen är redan idag Circle K:s drivmedelsdistributör i området runt Västerås och Norrköping. Från och med juni 2017 tar Martinsen Transport AB även över drivmedelsdistributionen i södra Sverige. Martinsen Transport AB distribuerar även bensin, diesel och gas till andra aktörer på den svenska marknaden.

Kommentarer (0)

Kommentera

By submitting the comment you agree that your personal data will be processed according to Mynewsdesk's <a href="http://www.mynewsdesk.com/se/about/terms-and-conditions/privacy_policy">Privacy Policy</a>.