Cisco sätter applikationerna i centrum även i nätverket

Pressmeddelande   •   Jan 29, 2014 11:27 CET

Nu utökar Cisco Application Centric Infrastructure (ACI) till att inte bara omfatta resurserna inom datacenter utan även resurser och enheter i hela nätverket. Företagen kan göra stora besparingar om de att automatisera kontrollen och styrningen av sina nätverk genom att sätta applikationerna i centrum.

Under eventet Cisco Live i Milano presenterar Cisco nu Application Policy Infrastructure Controller (APIC) som gör att även nätverken (LAN och WAN) dynamiskt kan anpassas efter applikationernas behov med bibehållen säkerhet. I och med att allt fler saker, människor, data och processer kopplas upp mot internet, det vi kallar Internet of Everything, ökas kraven på nätverket. IT-avdelningarna måste snabbt kunna leverera högpresterande och flexibla applikationer både i datacentren och i nätverken.

– Hanteringen av stora komplexa nätverk som kräver manuell handpåläggning kan ta upp till 80-90 procent av IT-avdelningens tid. Genom att automatisera och skapa applikationscentrerade nätverk kan IT-avdelningarna minimera denna tid, som de istället kan lägga på strategiskt arbete som stöttar affärsverksamheten, säger Robert Blomqvist, systemingenjör på Cisco.

Med Cisco Application Policy Infrastructure Controller (APIC) får IT-avdelningarna bland annat en komplett överblick över sina nätverk och kan automatisera nätverken samt konfigureringen genom att hantera applikationer för hela nätverket. Cisco APIC stödjer både nya och existerade infrastrukturer samt ger stöd för Software Defined Networking (SDN).

Läs mer i den amerikanska pressreleasen

För mer information:
Robert Blomqvist, systemingenjör på Cisco
E-post: rblomqvi@cisco.com

Cisco är världsledande på IT och hjälper företag att fånga morgondagens möjligheter genom att koppla upp det tidigare ouppkopplade. För löpande information besök

Kommentarer (0)

Kommentera