Nu banar Cisco vägen för öppna och skräddarsydda hybridmoln med hög säkerhet

Med kombinationen Cisco Intelligent Automation for Cloud (IAC) och Cisco InterCloud kan kunderna bygga och hantera privata, publika eller hybrida molnlösningar från ett ställe. Självbetjäningsportalen Cisco IAC gör det möjligt att beställa interna och externa molntjänster och Cisco InterCloud knyter ihop dem på ett transparent sätt.

Under eventet Cisco Live i Milano lanserar Cisco en utökad plattform för molnlösningar som gör det enklare för företag att bygga egna anpassade hybridmoln baserat på öppna lösningar med bibehållen hög säkerhet. Cisco IAC 4.0 är en självbetjäningsportal och automatiseringsprodukt för molnmiljö som i kombination med Cisco InterCloud gör det smidigt att hantera och koppla ihop molnen.

– Vi är på väg in i en värld av många moln; företagens egna privata moln, publika moln såsom Amazon och Microsoft Azure och hybridmoln där man kombinerar de olika varianterna. Med Cisco IAC kan kunderna hantera dessa molnmiljöer från ett ställe och själv köpa molntjänster i en portal där det går att blanda publika och privata moln på ett transparent sätt, säger Greger Jerlehagen, affärsområdeschef för datacenter på Cisco.

Med Cisco InterCloud är det möjligt att flytta applikationer till och från Ciscos cloudpartners såsom British Telecom, Telstra och Virtustream, samt till och från flertalet publika moln såsom Amazon Web Services och Microsoft Azure.

Läs mer i den amerikanska pressreleasen

Greger Jerlehagen, affärsområdeschef för datacenter på Cisco
E-post: gjerleha@cisco.com

• Innovationer, uppfinningar