Ny hotfokuserad brandvägg från Cisco för små och medelstora företag

Nu lanserar Cisco en ny hotfokuserad multifunktionell brandvägg för SMB-marknaden, Cisco ASA with FirePOWER Services, med all säkerhetsfunktionalitet integrerad i en produkt. Dessutom lanserar Cisco även nya versioner av Advanced Malware Protection där Threat Grid nu är fullt integrerat för analys av skadlig kod och tillgång till avancerad information om hot.

Nästa generations hotfokuserade brandväggar med avancerat säkerhetsskydd - ASA with FirePOWER Services – kommer nu i versioner anpassade för små och medelstora företag, lokalkontor och industriella miljöer. I en och samma produkt finns nu all funktionalitet som exempelvis brandvägg, administrationsmodul, avancerat skydd mot skadlig kod och nästa generations IPS. Det ger ett komplett och integrerat skydd mot säkerhetshot som nolldagsattacker, samt riktade och avancerade attacker.

– Säkerhetshoten fortsätter att öka och blir allt mer avancerade. Det är inte bara större företag som är måltavlan, utan även mindre och medelstora företag utsätts i allt större utsträckning för riktade attacker då de ses som ett lättare byte och många gånger har ett sämre skydd, säger Niclas Molander, säkerhetsexpert på Cisco i Sverige.

Cisco förstärker även sitt säkerhetserbjudande med nya funktioner inom Advanced Malware Protection (AMP) där Threat Grid nu är integrerat. AMP Threat Grid ger säkerhetsansvariga gedigen information och analyser av potentiella intrång samt lösningar för att skydda företaget mot attacker och även hantera och återhämta företaget efter en eventuell attack. AMP Threat Grid går att applicera både i molnet och lokalt. För att få ett komplett skydd bör lösningen installeras både på klienter, nätverk, mail och internetanslutningar.

Läs mer i de amerikanska pressmeddelandena om ASA with FirePOWER Services och Advanced Malware Protection Threat Grid.

För mer lokal information kontakta:
Niclas Molander, Security lead på Cisco Sverige
E-post: niclas.molander@cisco.com
Mobil: 070-366 02 05

• it-säkerhet
  • threat grid
  • advanced malware protection
  • amp
  • asa
  • firepower
  • brandvägg

Cisco är världsledande på IT och hjälper företag att fånga morgondagens möjligheter genom att koppla upp det tidigare ouppkopplade. För löpande information besök