City Gross välkomnar granskning av Konsumentverket

Pressmeddelande   •   Jul 22, 2013 14:36 CEST

City Gross välkomnar den granskning av kedjans marknadsföring avseende butiksstyckning av kött respektive informationen om möjligheten att beställa kvalitetsvin samtidigt med City Gross matkasse Konsumentverket säger sig vilja genomföra.

Enligt uppgifter i TT-notis idag hävdar Konsumentverket att ”information om hur styckningen av köttet går till ses som bristfällig och reklamen för vinet bedöms vara för inbjudande och brista i saklighet”. På City Gross ställer man sig frågande till vad Konsumentverket bygger sina misstankar på.

– Vi känner trygghet i att vi följer gällande regelverk och välkomnar en granskning för att få det bekräftat, säger Mikael Lagerwall, pressansvarig på City Gross.

_______________________________________________________

För mer information:

Mikael Lagerwall, pressansvarig City Gross, 0708-47 21 00

Bergendahls startades 1922 och ägs idag av familjen Bergendahl i tredje och fjärde generationen. Bergendahl & Son AB (kortnamnet är Bergendahls med genitiv-s) driver parti- och detaljhandel i Norden och Polen genom Bergendahl Food AB (City Gross, EKO, Den svenska matrebellen, Matöppet), Granit, DUKA och Glitter.

Kommentarer (0)