Påminnelse - Fredagen den 13 juni inbjuder City i Samverkan till frukostseminarium med nattligt tema

Nyhet   •   Maj 22, 2014 10:41 CEST

Säkrare och roligare nöjesliv – kan vi få ett härligt sus och dus, fast utan bus i City?

En av de starkaste växande trenderna i dagens stadskärneutveckling är restaurang och nöjesliv. I England har begreppet ”Night Time Economy” lyfts fram, som en av flera strategier för att hantera en situation där ”vanlig” butikshandel får allt hårdare konkurrens från externa handelsplatser och e-handel. Vid detta seminarium, vid vilket vi bjuder på frukost, ger vi plats på scenen för några av Stockholms mesta experter på nattligt nöjesliv. Syftet är att belysa nöjeslivets realiteter och diskutera förutsättningar för ett ”nattliv i världsklass”.

Plats: Handelskammaren, Brunnsgatan 2

Tid: Fredag 13 juni, 8.00 – 10.00.

8.00. Mingel och frukost

8.15 Tomas Cassel, Optimal: "Tid på dygnet - kommersiella verksamheters förutsättningar"

8.30 Per Gunne, Vice VD Stureplansgruppen: ”Stockholms nöjes- och nattliv ur ett internationellt perspektiv.”

8.45 Ann-Charlotte Jönsson, PR Manager/PR Chef Stockholm Business Region: Vilken bild av Stockholm vill vi ge internationella besökare?

9.00 Robert Lindgren, Polisen, Gruppchef O.T.S.A. (Ordning, Tillsyn, Säkerhet, Alkohol)

9.15 Paneldebatt med talare + Lars Sandberg, Ledamot Visitas styrelse och Hotelldirektör Scandic Grand Central.

9.45 Sammanfattning med påtår + mingel.

Ca. 10.00 Seminariet avslutas.

OSA - senast måndag 9 juni till: lotta.hammar@cityisamverkan.se

Kommentarer (0)