​Adrian Macéus släpper singeln ”Ingen e som du”

​Adrian Macéus släpper singeln ”Ingen e som du”

Adrian Macéus nya singel ”Ingen e som du” är en kärlekshistoria som tagit slut. Ändå lever man på minnen och tanken om att det kanske ska gå att hitta tillbaka till varann. Att det kanske inte är försent.

Lyssna HÄR

"Ingen e som du” var skriven på engelska från början men när vi gjorde en svensk text så kändes den ännu mer rätt för mig – helt enkelt en riktigt bra svensk poplåt, säger Adrian Macéus.

Singeln är skriven av Adrian själv tillsammans med Josefin Glenmark, Martin Hansen och Peg Parnevik (alias Johnny).

Jag har valt att släppa singeln på Alla hjärtans dag och jag hoppas verkligen den ska inspirera till att våga prata med den man gillar,” säger Adrian med ett leende.

Adrian har trots sin unga ålder redan en imponerande CV; han har spelat Billy i den älskade musikalen Billy Elliot på Stadsteatern och gjorde 2018 huvudrollen som Leo i julkalendern ”Storm på Lugna gatan” – vilken är SVT:s mest sedda julkalender genom tiderna och som även var nominerad till TV-priset Kristallen. Han har också medverkat i musikalen ”Såsom i himmelen” och i TV-serierna ”Det som göms i snö” och ”Maria Wern”.

Förutom skådespeleriet har Adrian också släppt flera singlar; ”How Are You Now”, ”Ask You Out”, ”Lov”, ”Det blir bättre” och ”Bara vänner”. Han har även gjort de svenska rösterna till huvudkaraktären Miguel i Disney Pixars Oscarsbelönade ”Coco”, till John Banks i biofilmen ”Mary Poppins kommer tillbaka” och till unge Kung Ragnar i biosuccén "Frost 2".

Sedan i oktober förra året är Adrian stiftelsen Friends yngste ambassadör någonsin. Han har själv erfarenhet av utanförskap och att skriva musik har varit ett sätt för honom att bearbeta sina känslor.

Spotify

PR-kollektivet Södermalm har blivit Clap Your Hands AB - en artistagentur som erbjuder strategisk och kreativ PR/kommunikation, varumärkesbyggande, projektledning och rådgivning inom främst musik, nöje, kultur & livsstil.

Spotify

Birgitta Haller | Clap Your Hands AB