Finansinspektionen och Claremont i nytt ramavtal

Finansinspektionen har ingått i nytt ramavtal med Management- och IT-konsultföretaget Claremont som innebär att de kan bistå med sina kompetenser och erfarenheter av konsulttjänster för digital affärsutveckling. Avtalet uppgår till ett totalt värde om cirka 60 miljoner kr och löper ett år framåt, med möjlighet till förlängning på fyra år.

Finansinspektionen har ingått avtal med Claremont för IT-tjänster inom områdena "Ledning och styrning" samt ”Utveckling och Förvaltning". Margit Mattsson, VD för Claremont Quality Solutions, ansvarade för upphandlingen och menar att detta ger stora möjligheter för Claremont att leverera kvalitativa tjänster till Finansinspektionen. Tjänster som är helt i linje med Claremonts ambition att vara digital helhetsleverantör i ett nära partnerskap med våra kunder.

- Vi är riktigt glada över detta besked. Att få tilldelning i denna upphandlingar befäster vår starka position som helhetsleverantör till offentlig sektor, säger Margit.

Hon fortsätter:
- offentlig sektor är för Claremont ett viktigt strategiskt marknadssegment där vi nu ges ytterligare möjlighet att bidra med insatser när det gäller användningen av digitala tjänster och teknik.

Om Finansinspektionen:

Finansinspektionen är en statlig myndighet som övervakar företagen på finansmarknaden. FI:s uppdrag är att bidra till att det finansiella systemet fungerar effektivt och stabilt, men även verka för ett gott konsumentskydd i finanssektorn. Verksamheten finansieras genom statsanslag och avgifter från de finansiella företagen. FI har ca 500 anställda och samtliga är placerade i Stockholm. Läs mer på www.fi.se.

Claremont erbjuder konsulttjänster för en digital värld med tjänster inom tre kärnområden; Business, Technology & Experience. Genom engagemang och entreprenörsdriv utvecklar vi strategier och lösningar som får både individ och företag att växa.

Claremont har utsetts till Superföretag av Veckans Affärer 2015 och 2016 samt till Gasellföretag 2013, 2014 och 2015. Läs mer på www.claremont.se.

Olof Sand

Presskontakt Koncernchef Koncernchef Zington AB +46702181311