Rekordmånga ansökningar till årets Accelerate

Den första måndagen i september välkomnades 23 nya medarbetare till Claremont Accelerate - bolaget för young professionals som vill ha en accelererad start på sin karriär. ” Jag ser fram emot att växa tillsammans med dem”, säger Felicia Falck.

Claremont Accelerate grundades för tre år sedan och riktar sig till personer som är i början av sin karriär. Claremont har sedan dess ökat i popularitet bland studenterna och har bland annat utsetts till Karriärföretag där Claremont rankades på 9:e plats av Sveriges 100 mest attraktiva arbetsgivare. Till årets antagning kom det in rekordmånga ansökningar:

- Jag är såklart mycket nöjd över att vi på så kort tid har nått ut till denna målgrupp. Men framför allt är jag stolt över att vi skapat en karriärmöjlighet som känns attraktivt och relevant för young professionals, säger Felicia Falck, VD för Claremont Accelerate.

Claremont erbjuder konsulttjänster för en digital värld med tjänster inom Business, Technology och Experience. Accelerates kompetens sträcker sig över Claremonts samtliga erbjudanden. Under det första året varvas utbildningar med uppdrag och nätverkande – allt för att få en accelererad start i karriären och utvecklas i rollen som konsult. Efter ett år fortsätter resan vidare i koncernen genom en förflyttning från Accelerate till det affärsområde som matchar konsultens fortsatta ambitioner.

- Vi har knappt hunnit igenom första veckan och jag är redan överväldigad av den energi som finns i gruppen. Jag ser fram emot att växa tillsammans med dem.

Felicia avslutar:

- Antagningen till Accelerate 2020 öppnar i oktober och vi kommer under hösten besöka universitetens mässor för att fördjupa relationerna med studenterna.