Clarex skyltar till Monk's och Airtours

Blogginlägg  •  2012-07-13 16:07 CEST

I veckan har vi fått beställningar på nya butiks och -restaurangkoncept till både Monks, en kedja av restauranger och bryggerier och Airtours, en av de större aktörerna i Sverige för solresor och weekendresor.
Airtours som nu flyttar från sin nuvarande adress till mer centrala lokaler på Sveavägen vill med ny skyltning förmedla företagets intentioner att vara marknadsledande inom sitt segment. Tanken med skyltkonceptet i sin helhet är mer att vara varumärkesbyggande och stärka profilen mot målgrupperna än att förmedla traditionell resebyrå då den mesta försäljningen sker via internet.

Monk’s Cafe är ett sedan länge väletablerad företag i gormepubs-genren, där huvudingrediensen är ett mycket omfattade sortiment av öl, man har även i egen regi så kallade nanobryggerier som producerar utbudet av öl. De nya skyltarna kommer att framhäva och markera entrén,  i samband med detta kompletterar vi med smidesskylt och gör en total översyn att göras av lampor, där fokus är att ersätta nuvarande halogenlampor mot det miljövänliga alternativet LED.  Med denna omexponering förmedlas och uppfylls kundens krav på att Monks är en krog av klass.

Noterat är att dessa vitt skilda projekt är geografiskt belägna endast hundra meter ifrån varandra.

Vi på Clarex förnyar Stockholms skyltkommunikation – en gata i taget.

Kommentarer (0)

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom