Skyltar i Corian , med gjutna plaketter i brons till Miljöbyggnad

Miljöbyggnad – Sweden Green Building Council har sedan vi levererade de första 170 miljö certifieringsskyltarna i December 2013 haft en omfattade ökning och efterfrågan på certifieringstjänsterna, detta resulterar naturligtvis i att de skyltar vi levererar som kronan på verket, till varje enskild fastighet går åt som smör i solsken.

Vi har därför fått en första delorder på 110
st nya skyltar av vad man uppfattar runt 400 kommande slutförda certifieringsprojekt för 2014, där varje fastighet skall ha en specialanpassad plakett med rätt årtal och naturligtvis i rätt rang ( guld, silver eller brons ) syftet för skyltarna, intygar att respektive fastighet uppfyller kraven för miljöhus.

Miljöbyggnad är ett certifieringssystem som baseras på svenska bygg- och myndighetsregler samt svensk byggpraxis. Det är förhållandevis enkelt och kostnadseffektivt men ändå verkningsfullt för att skapa miljömässigt hållbara byggnader.

Då Sweden Green Building Council övertog Miljöklassad byggnad den 1 januari 2011 som då bytte namn till Miljöbyggnad. Önskemålet om att skyltar som visar att respektive fastighet uppfyller de olika kraven, som ett kvitto på viktiga kvaliteter hos en byggnad vad gäller energi, inomhusmiljö och material. Miljöbyggnad används för nyproducerade och befintliga byggnader oavsett storlek. I Miljöbyggnad kan en byggnad uppnå betygen BRONS, SILVER eller GULD.

Skyltkonceptet är bestående av Corian  (ett kompositmaterial bestående av sten och akryl) dessa skyltar graveras och färgfylls med företagets tre gröna kulörer, plaketterna för fastigheter är gjutna i BRONS, samt förgyllda = GULD samt förnicklade = SILVER. För motsvarade småhus tar vi fram plaketter i graverad gravyrplast i olika metall finish.