Skyltprogram med 19 unika skyltar i rostad cortenplåt och glas, bland annat pylonskyltar till kreativa miljöer i Rindö hamn Vaxholm

I samarbete med företaget Vasallen Vaxholm AB, dotterbolag till Vasallen Holding I AB med säte i Örebro och Strateg Marknadsföring AB har vi tagit fram ett skyltprogram. Detta bestående av ett flertalet modeller och typer av skyltar som har det gemensamt formspråk där samtliga i grunden är i rostad cortenplåt, texter/logotyper och symboler monteras på baksidan av härdade glasskivor som monteras på distans på dito mitt på respektive skylt.

Vi har nu glädjande fått förtroendet av Vasallen Vaxholm AB att föra projektet vidare till totalt 19st skyltar i fysisk form.

Fredrik Brehmer, Vice VD, Vasallen AB. Förtydligar:
Som fastighetsutvecklare för det tidigare militärområdet på Rindö – numera Rindö Hamn – så har vi en stor utmaning i att hitta ett system för skyltar. Först fick vi jobba en del innan vi hittade ett designprogram som fungerar med både de gamla kulturhusen, ny samtida arkitektur och med den marina grundtonen i området. Sedan ska skyltsystemet också skapa både tydliga anvisningar och fungera som förstärkning för våra olika hyresgästers varumärken. Slutligen ska det vara skalbart och flexibelt. Vi känner oss väldigt trygga nu när vi hittat Clarex som med sin kompetens inom skyltkonstruktioner i mer avancerade material, och med sin förmåga att hantera litet mer komplexa skyltkoncept, kommer att passa perfekt för oss. Fartygsplåt, stora granitblock, utbytbara skyltdelar och bakgrundsbelysning – ja, allt detta verkar som bekväma råvaror för gänget på Clarex.

Vilka är Vasallen AB.

År 1997 fick statligt ägda Vasallens uppdrag att omvandla nedlagda försvarsfastigheter. Totalt har Vasallen tagit hand om 24 fastighetsbestånd över hela Sverige, varav 20 i dag är utvecklade och sålda. Värt att nämnas är bland annat, Campus Östersund, tidigare A4, fd I4/A1 i Linköping som i dag är Rättscentrum samt gamla Lv4 i Ystad som i dag har stadens mest attraktiva bostadsrätter samt skola, bio, filmstudio och mycket annat. Under 2009 fick Vasallen sitt uppdrag utökat och kan numera även köpa och utveckla icke försvarsrelaterade fastigheter.

Bifogat 3d visualisering beskriver grundkonceptet rostad cortenplåt och glas på beställda skyltar.

• glasskyltar
  • fristående skyltar