Utfört uppdrag inifrån belysta/obelysta fasadskyltar till förskolor, Rinkeby-Kista stadsdelsförvaltning

I slutet av förra året fick vi uppdraget som skyltkonsulter av Rinkeby-Kista stadsdelsförvaltning att inventera det totala behovet för samtliga 33 st förskolor i Rinkeby och Kista som drivs i kommunal regi.

Syftet var att implementera Stockholms Stads nya uppdaterade grafiska formspråk, både avseende typsnitt, färger och form, samt att förtydliga namnen på respektive förskola.

Efter inventering, framtagning av tekniska beskrivningar på valda skyltmodeller med respektive färger, framtagna fotomontage och situationsplaner för beslutsunderlag och för senare platsmontering och produktion, valde man 15 september att gå ut med en upphandling för 18 av totalt 33 förskolor.

Förfrågan / upphandlingen gick ut till 5 st skyltföretag, på totalt 57 inifrån ledbelysta och obelysta fasadskyltar till 18 förskolor i Rinkeby och Kista, vi fick den 5 oktober beskedet att vi i hård konkurrens på samma villkor vunnit upphandlingen på alla delar och skyltmodeller, inkl. platsmontering.

Nedan är specifikation över skyltmodellerna som nu platsmonterade. Platsmonteringen slutfördes 15 december.

Antal: 23 st Profil 6 mini och p6
Front på emblem med 7-9 års svart opak, matt vinyl.
Inifrån belyst med LED infräst och ingjutet i bokstaven.
(Osram BoxLED eller likvärdigt med 5 års garanti).

Antal: 34 st Profil 00 av 3 mm pulverlackerad aluminium.
Distansmonterad mot stag lackerade likt fasadens färg.
Logosymbol toppad med utskuren 7-9 års matt vinyl.

Bildkollaget visar omfattningen och placeringarna av de olika skyltarna.

• profilskyltar