CLARION HOTEL AMARANTENS BIDRAG RENAR 280000 LITER VATTEN

Nyhet   •   Mar 23, 2018 12:18 CET

Clarion Hotel Amaranten sålde under gårdagens World Water Day vanligt kranvatten till lunch- och middagsgäster till förmån för UNICEFs projekt för rent vatten. Nu dubblar hotellet hela beloppet gästerna betalade och skänker intäkterna oavkortat till UNICEF.

- I vanliga fall bjuder vi givetvis på kranvattnet här och även igår var kostnaden för vattnet helt frivilligt. Tanken på att våra miljömedvetna gäster faktiskt vill bidra till en bättre värld värmer hjärtat, säger Ulf Cato, VD vid Clarion Hotel Amaranten.

På initiativ av VD Ulf Cato sålde Clarion Hotel Amaranten under gårdagen helt vanligt kranvatten till lunch- och middagsgäster. Nu dubblar hotellet beloppet och skänker motsvarande summa till UNICEF Sverige och deras projekt för rent vatten. Pengarna hotellet skänker räcker till 56.000 reningstabletter som kan rena upp till 280.000 liter smutsigt vatten för människor som inte har tillgång till rent vatten.

- Tänk vad endast ett hotell under en temadag kan göra. Nu uppmanar vi fler företag att inspireras av våra gästers engagemang, säger Ulf Cato.

Kommentarer (0)

Kommentera