Ensam julgran och tom bil söker klappar

Pressmeddelanden   •   Nov 29, 2018 07:10 CET

Under december kommer det att stå en ensam julgran i lobbyn på Clarion Hotel Arlanda Airport samt Quality Airport Hotel Arlanda. Dessutom kommer Clarion Arlandas miljöbil "julklappsbilen" att åka runt i Sigtuna för att samla in julklappar. Alla julklapparna delas sedan ut till Trygga Barnen. För varje julklapp som samlas in donerar Nordic Choice Hotels 10 kronor till UNICEF.

Det räcker inte med en dag

Blogginlägg   •   Okt 18, 2018 11:19 CEST

​Idag är det EU:s Anti-Trafficking dag och jag påminns om det fina pris jag fick ta emot för ett år sedan - Elise Lindqvist-priset.

Clarion Hotel Arlanda Airport auktionerar ut personalen till förmån för Trygga Barnen

Pressmeddelanden   •   Sep 25, 2018 07:35 CEST

Clarion Hotel Arlanda Airport arrangerar för första gången en välgörenhetsauktion där pengarna går direkt till Stiftelsen Trygga Barnen. Det som auktioneras ut är upplevelser med personalen på hotellet, t.ex. salsakurs med Pilar och Nino, HLR-kurs med Peter och Johan, jullunch till kontoret från kockarna, fredagsfika från hotellets bageri, föreläsning med VD Pernilla och mycket mera.

Nybildat nätverk vill skapa ett tryggare Arlanda

Pressmeddelanden   •   Aug 30, 2018 07:30 CEST

​Clarion Hotel Arlanda Airport har tagit initiativ till ett nätverk på Arlanda, vars syfte är att upptäcka och motverka människohandel för sexuella ändamål, samt att bidra till att hjälpa de utsatta.

Redan 45 anställda, och fler ska det bli!

Nyheter   •   Aug 24, 2018 07:30 CEST

Clarion Hotel Arlanda Airport och Arbetsförmedlingen Luftfart fortsätter sitt lyckade samarbete där arbetssökande som har en längre väg till anställning får chans till praktik och jobb.

​Så ska Clarion Hotel Arlanda Airports nya Passion Coach förverkliga Stordalens kultur på hotellet

Pressmeddelanden   •   Jul 13, 2018 08:00 CEST

Clarion Hotel Arlanda Airport har nyligen tillsatt Therese Öhlin som ny Passion Coach. I sin nya roll kommer Therese arbeta dedikerat utifrån visionen om att öka livskvaliteten för såväl gäster som medarbetare.

Clarion Hotel Arlanda Airport flyger kunden till hotellet med en VR-upplevelse

Pressmeddelanden   •   Jun 11, 2018 08:15 CEST

​Clarion Hotel Arlanda Airport har som ett av de första hotellen i Sverige skapat en VR-film, som visar konferens- och event möjligheter på hotellet.

Clarion Hotel Arlanda Airport vinner pris som Clarions bästa hotell

Pressmeddelanden   •   Jan 22, 2018 15:24 CET

Det var på Nordic Choice Hotels vinterkonferens inför en publik på ca 3000 personer som priset "Clarion Hotel of the Year 2017" delades ut till Clarion Hotel Arlanda Airport. Priset intygar att hotellet har levererat ett fantastiskt resultat på alla kriterier: gästnöjdhet, medarbetarnöjdhet, samhällsansvar och omsättning.

Clarion Hotel Arlanda Airport utökar konceptet Happy Dog

Pressmeddelanden   •   Dec 27, 2017 10:27 CET

​För femte året i rad bjuder Clarion Hotel Arlanda Airport in till Happy Dog - ett fyrverkerifritt nyår för hundar och katter med familjer. Arlanda Airport har fyrverkeriförbud med en mils radie, och är därför den perfekta platsen för alla fyrbenta vänner som mår dåligt under stora helger. I år utökar man eventet med ytterligare en dag av aktiviteter och god mat.

Ensamma julgranar söker julklappar till Trygga Barnen

Pressmeddelanden   •   Nov 28, 2017 10:52 CET

Äntligen har det blivit dags för årets finaste evenemang och det som har blivit en jultradition. En ensam julgran har ställts upp i lobbyn på Clarion Hotel Arlanda Airport och Quality Airport Hotel Arlanda. Under december hoppas hotellen att julgranarna kommer att översvämmas av julklappar till behövande barn som i år igen, går till stiftelsen Trygga Barnen.

Kontaktpersoner 2 kontaktpersoner

  • Presskontakt
  • Marketing Manager
  • Marknad
  • libnsaqf.hrhagkpglpeunzqd@xschlyoiugcevm.srteoy
  • 070-299 83 50
  • 08-444 18 18

  • Presskontakt
  • General Manager/VD
  • pelgrndqildzlail.jgaohikanefssidonux@clzhoqdicwze.gtseas
  • 08-444 18 01

Om Clarion Hotel Arlanda Airport

Skandinaviens närmaste mötesplats

Ett levande förstklassigt hotell, i hjärtat av Arlanda flygplats för möte, konferens, event, kongress och upplevelser. Med en himmelsk utsikt. En plats där hela världen möts i en internationell miljö av konst, musik och design.

Skaparna av hotellet är Björkén Architects med Anders Björkén i spetsen och i utvecklingsarbetet Arkitektbyrån AROS, numera numera Sweco Architects som tillsammans skapat en levande internationell miljö och känslan av att du är i New York på trendiga Manhattan eller mitt i Londons citypuls infinner sig. Hela hotellet andas nutida kreativitet och diskret exklusivitet.

Hotellet rymmer 414 hotellrum, 44 möteslokaler, gym, relax, utomhuspool samt restaurang Kitchen & Table, by Marcus Samuelsson på våning 12 med utsikt mot landningsbanorna.

Med ett unikt läge vid kommunikationernas mest centrala punkt i Sverige. Mitt på Arlanda och Sky City, med Arlanda Express, SJ, Flygbussarna samt pendeltåg från både Stockholm och Uppsala rakt in i Arlanda och Sky City så behöver ingen spilla tid i onödan.
.........................................................................

Clarion Hotel är levande mötesplatser, centralt belägna konferens-, event, och affärshotell, drivna av passion. Sju år i rad har Clarion Hotel blivit utsedd till Sveriges bästa hotellkedja genom Grand Travel Award, ett pris som röstas fram av 1200 resesäljare. Clarion Hotel tillhör hotellkoncernen Nordic Choice Hotels.

Nordic Choice Hotels är en av Nordens största hotellkoncerner med 190 hotell och 13 000 anställda i Norden och Baltikum. Företaget marknadsför kedjorna Comfort Hotel, Quality Hotel och Clarion Hotel, samt 20 fristående hotell. Samtliga hotell är miljöcertifierade enligt ISO 14001.

Adress

  • Clarion Hotel Arlanda Airport
  • Tornvägen 2, Box 89