Digl74jhvqiijh1cf1sk

Clarion Hotel Arlanda Airport vinner pris som Clarions bästa hotell

Pressmeddelanden   •   Jan 22, 2018 15:24 CET

Det var på Nordic Choice Hotels vinterkonferens inför en publik på ca 3000 personer som priset "Clarion Hotel of the Year 2017" delades ut till Clarion Hotel Arlanda Airport. Priset intygar att hotellet har levererat ett fantastiskt resultat på alla kriterier: gästnöjdhet, medarbetarnöjdhet, samhällsansvar och omsättning.

Fetyvozkupnvapg2eson

Clarion Hotel Arlanda Airport utökar konceptet Happy Dog

Pressmeddelanden   •   Dec 27, 2017 10:27 CET

​För femte året i rad bjuder Clarion Hotel Arlanda Airport in till Happy Dog - ett fyrverkerifritt nyår för hundar och katter med familjer. Arlanda Airport har fyrverkeriförbud med en mils radie, och är därför den perfekta platsen för alla fyrbenta vänner som mår dåligt under stora helger. I år utökar man eventet med ytterligare en dag av aktiviteter och god mat.

Ysjru9g6fwihiuzlfz9z

Ensamma julgranar söker julklappar till Trygga Barnen

Pressmeddelanden   •   Nov 28, 2017 10:52 CET

Äntligen har det blivit dags för årets finaste evenemang och det som har blivit en jultradition. En ensam julgran har ställts upp i lobbyn på Clarion Hotel Arlanda Airport och Quality Airport Hotel Arlanda. Under december hoppas hotellen att julgranarna kommer att översvämmas av julklappar till behövande barn som i år igen, går till stiftelsen Trygga Barnen.

Yq2axrmlwwpa5egtxgaz

Gäster på Clarion Hotel Arlanda Airport checkar ut med gott samvete

Pressmeddelanden   •   Nov 06, 2017 08:10 CET

Gäster på ​Clarion Hotel Arlanda Airport kan under november och december runda upp sin hotellnota, där pengarna går oavkortat till stiftelsen Trygga Barnen. Gästernas bidrag gör att fler barn får en tryggare jul.

Gupkwxu0tfjffjuc1k4e

Pernilla Johansson tilldelas Elise Lindqvist-priset 2017

Pressmeddelanden   •   Maj 30, 2017 14:11 CEST

Pernilla Johansson tilldelas Elise Lindqvist-priset 2017 för sitt arbete med att främja och skydda utsatta människor.

M051jbdup7s0hrvwxlhy

Clarion Hotel Arlanda Airport och Kvinnojouren kämpar för kvinnor i Sigtuna

Pressmeddelanden   •   Mar 08, 2017 15:07 CET

Clarion Hotel Arlanda Airport och Kvinnojouren Sigtuna inleder ett samarbete för att hjälpa utsatta kvinnor lokalt. En gemensam kamp för ett jämställt samhälle, fritt från våld.

Xj4twdqkii7felfsy0js

Clarion Hotel Arlanda Airport är Sveriges bästa affärshotell

Pressmeddelanden   •   Jan 12, 2017 12:17 CET

Clarion Hotel Arlanda Airport vann pris som "Bästa affärshotell" i Sverige 2016, i SSQ Service Award.

Gwdpoo0ujbiy5rxzovcw

Clarion Hotel Arlanda Airport slår rekord med 370 hundar på nyårsafton

Pressmeddelanden   •   Dec 28, 2016 13:00 CET

​På nyårsafton, den 31 december checkar 370 hundar (och två katter) in på ​Clarion Hotel Arlanda Airport för en natt fri från fyrverkerier och smällare. Konceptet ​”Happy Dog” som funnits sedan 2013, slår nu rekord i antal hundar, hundrum, gäster och omsättning.

C96siryyigvj8zipesw6

​Ensamma julgranar söker julklappar till Trygga Barnen

Pressmeddelanden   •   Nov 25, 2016 14:36 CET

Nu är det dags för årets finaste evenemang och det som har blivit en jultradition. En ensam julgran har ställts upp i lobbyn på Clarion Hotel Arlanda Airport och i Eurostop Köpcenter, intill Quality Airport Hotel Arlanda. Under december hoppas hotellen att granarna blir fyllda med gåvor till behövande barn och ungdomar. De insamlade julklapparna kommer sedan att delas ut till Trygga Barnen.

Otersaujbjttuhsotb2e

13 jobb under 13 veckor på Clarion Hotel Arlanda Airport

Pressmeddelanden   •   Okt 05, 2016 08:45 CEST

100 st arbetssökande kom på audition på Clarion Hotel Arlanda Airport. Av dessa ska 13 st få gå en arbetsmarknadsutbildning och göra praktik på hotellet, under totalt 13 veckor.

Kontaktpersoner 2 kontaktpersoner

  • Presskontakt
  • Marketing Manager
  • Marknad
  • lisa.hfcggbzawcyagvvglunjsyvd@pqnvchsjoivxce.se
  • 070-299 83 50
  • 08-444 18 18

  • Presskontakt
  • General Manager/VD
  • pernilla.johansson@choice.se
  • 08-444 18 01

Om Clarion Hotel Arlanda Airport

Skandinaviens närmaste mötesplats

Ett levande förstklassigt hotell, i hjärtat av Arlanda flygplats för möte, konferens, event, kongress och upplevelser. Med en himmelsk utsikt. En plats där hela världen möts i en internationell miljö av konst, musik och design.

Skaparna av hotellet är Björkén Architects med Anders Björkén i spetsen och i utvecklingsarbetet Arkitektbyrån AROS, numera numera Sweco Architects som tillsammans skapat en levande internationell miljö och känslan av att du är i New York på trendiga Manhattan eller mitt i Londons citypuls infinner sig. Hela hotellet andas nutida kreativitet och diskret exklusivitet.

Hotellet rymmer 414 hotellrum, 44 möteslokaler, gym, relax, utomhuspool samt restaurang Kitchen & Table, by Marcus Samuelsson på våning 12 med utsikt mot landningsbanorna.

Med ett unikt läge vid kommunikationernas mest centrala punkt i Sverige. Mitt på Arlanda och Sky City, med Arlanda Express, SJ, Flygbussarna samt pendeltåg från både Stockholm och Uppsala rakt in i Arlanda och Sky City så behöver ingen spilla tid i onödan.
.........................................................................

Clarion Hotel är levande mötesplatser, centralt belägna konferens-, event, och affärshotell, drivna av passion. Sju år i rad har Clarion Hotel blivit utsedd till Sveriges bästa hotellkedja genom Grand Travel Award, ett pris som röstas fram av 1200 resesäljare. Clarion Hotel tillhör hotellkoncernen Nordic Choice Hotels.

Nordic Choice Hotels är en av Nordens största hotellkoncerner med 190 hotell och 13 000 anställda i Norden och Baltikum. Företaget marknadsför kedjorna Comfort Hotel, Quality Hotel och Clarion Hotel, samt 20 fristående hotell. Samtliga hotell är miljöcertifierade enligt ISO 14001.

Adress

  • Clarion Hotel Arlanda Airport
  • Tornvägen 2, Box 89
  • 190 45 Stockholm Arlanda