Ensam gran söker julklappar

En ensam julgran finns från första advent i Living RoomClarion Hotel Arlanda Airport. Under december hoppas hotellet att granen får sällskap av många julklappar som sedan ges till stiftelsen Trygga Barnen, som hjälper barn och unga som lever i familjer med missbruk- och beroendeproblematik. I tillägg till detta ger Nordic Choice Hotels 10 kr per paket. Insamlingen sker inom ramen för UNICEF:s arbete att förbättra barns liv.

Under julen är behovet stort av att känna gemenskap och tillsammans med Trygga Barnen kan vi göra skillnad för 100-tals barn. Förra året samlade vi in 264 julklappar och vi hoppas nu självklart kunna sätta nytt rekord i år, berättar Henrik Berghult, VD Clarion Hotel Arlanda Airport.

Alla som önskar kan enkelt bidra till julklappskampanjen. Köp en julklapp, märk den med kön och ålder, och antingen lägger du den direkt under julgranen som står i Living Room eller skickar till oss, (se adress nedan). Julklappskampanjen genomförs på samtliga 171 hotell som ingår i Petter Stordalens hotellkedja Nordic Choice Hotels som Clarion-kedjan är en del av.

Vi på stiftelsen Trygga Barnen är oerhört glada och tacksamma att få möjligheten att samarbeta med Clarion Hotel Arlanda Airport i samband med julen för de barn och unga som lever i familjer med missbruk- och beroendeproblematik, säger Olivia Trygg, grundare av Trygga Barnen.

Att ta samhällsansvar är en viktig del av vårt dagliga arbete och är betydelsefullt för både medarbetare och gäster. För oss är engagemanget helt avgörande, att bidra ekonomiskt på olika sätt kan alla företag göra men hos oss är delaktigheten från medarbetarna drivkraften bakom våra WeCare-projekt. Som exempel har alla avdelningschefer varit på föreläsning med Olivia Trygg kring missbruk i familjer. Detta för att kunna sprida kunskapen vidare till kollegor och gäster då missbruksproblem finns i många relationer runt omkring oss och här kan vi tillsammans göra verklig skillnad, säger Henrik Berghult.

Om stiftelsen Trygga Barnen
Trygga Barnen hjälper barn och unga som lever i familjer med missbruk- och beroendeproblematik. Idag lever vart femte barn i Sverige i en familj där alkoholen tar en alldeles för stor plats. Trygga Barnen kommer för andra året i rad arrangera en "Trygg jul". Då julen kan vara extra jobbigt för barn och unga och den är ofta förenad med ångest och oro i familjer med missbruk- och beroendeproblematik. Läs mer om Trygga Barnen

För mer information vänligen kontakta:
Henrik Berghult, General Manager / VD Clarion Hotel Arlanda Airport, 070-621 81 90, henrik.berghult@choice.se

Hemsida: Clarion Hotel Arlanda Airport - choice.se/clarion/arlandaairport
Adress för att skicka julklapp: Clarion Hotel Arlanda Airport, Box 89, 190 45 Stockholm-Arlanda

Trygga Barnen
Olivia Trygg, 070 550 44 57, olivia.trygg@tryggabarnen.org, Nybrogatan 17, 114 39 Stockholm

• Sociala frågor

• samhällsansvar
  • arlanda airport
  • jul
  • wecare
  • trygga barnen
  • clarion hotel arlanda airport

Clarion Hotel Arlanda Airport, Skandinaviens närmaste mötesplats. Ett levande förstklassigt hotell, i hjärtat av Arlanda flygplats för möte, konferens, event, kongress och upplevelser. Med en himmelsk utsikt. En plats där hela världen möts i en internationell miljö av konst, musik och design.

Hotellet rymmer 414 hotellrum, 44 möteslokaler, gym, relax och utomhuspool samt restaurang Kitchen & Table by Marcus Samuelsson, som kombinerar Manhattans smaker med svenska råvaror.

Med ett unikt läge vid kommunikationernas mest centrala punkt i Sverige. Mitt på Arlanda och Sky City, med Arlanda Express, SJ, Flygbussarna samt pendeltåg från både Stockholm och Uppsala rakt in i Arlanda och Sky City så behöver ingen spilla tid i onödan.

.........................................................................

Clarion Hotels är levande mötesplatser, centralt belägna konferens-, event, och affärshotell, drivna av passion. Fyra år i rad har Clarion Hotels blivit utsedd till Sveriges bästa hotellkedja genom Grand Travel Award, ett pris som röstas fram av 1200 resesäljare. Clarion Hotels tillhör hotellkoncernen Nordic Choice Hotels. Mer mer information om Clarion Hotels www.clarion.nu.