Ny Hotel Manager förstärker ledningen på Clarion Hotel Arlanda Airport

Clarion Hotel Arlanda Airport förstärker teamet och rekryterar Liza Lyberg som ny Hotel Manager. Liza kommer senast från Quality Hotel och har en bred och lång erfarenhet inom Nordic Choice Hotels.

- Jag ser väldigt mycket fram emot att bli en del av det mycket framgångsrika teamet på Clarion Arlanda. Tillsammans ska vi arbeta för att säkra hotellets position i den nya spännande flygplatsstaden som växer fram, med dess möjligheter”, säger Liza Lyberg, Tillträdande Hotel Manager Clarion Hotel Arlanda Airport.

Liza började som Trainee i Nordic Choice Hotels för 10 år sedan och har de senaste 6 åren jobbat som hotelldirektör på Quality Hotel Park. Hotellet har under Lizas ledning blivit nominerade två gånger till “Quality Hotel of the Year”, ett av de mest prestigefyllda utmärkelserna inom Nordic Choice Hotels. Några år tidigare tog hon som hotelldirektör tillsammans med sitt team på Clarion Collection Hotel Kompaniet emot priset "Clarion Collection Hotel of the Year".

Med flygplatsen och flygplatsstaden i centrum utgör Arlandaregionen en av landets snabbast växande affärsregioner. Clarion Hotel Arlanda Airport befinner sig mitt i denna expansiva fas och går in i 2020 med siktet att ta den marknadsledande positionen inom stora möten och event.

- Liza är en driven och ambitiös ledare med gedigen erfarenhet från hotell- och restaurangbranschen, jag är oerhört stolt och glad att hon valt oss. Tillsammans med gäster och personal kommer hon att skapa magi. Arlandaregionen står inför en stor förändring och med Liza vid vår sida är jag övertygad om att vi kommer att lyfta hotellet till nya höjder,” säger Björn Callin, VD Clarion Hotel Arlanda Airport

Liza tillträder tjänsten som Hotel Manager på Clarion Hotel Arlanda Airport 16 januari 2020.

För mer information:

Björn Callin, VD/General Manager Clarion Hotel Arlanda Airport, bjorn.callin@choice.se, 070-982 86 56
Liza Lyberg, Tillträdande Hotel Manager Clarion Hotel Arlanda Airport, liza.lyberg@choice.se, 073-849 84 70

• clarion hotel arlanda airport
  • personal

• Sigtuna

Clarion Hotel Arlanda Airport, Skandinaviens närmaste mötesplats. Ett levande förstklassigt hotell, i hjärtat av Arlanda flygplats för möte, konferens, event, kongress och upplevelser. Med en himmelsk utsikt. En plats där hela världen möts i en internationell miljö av konst, musik och design.

Hotellet rymmer 430 hotellrum, 44 möteslokaler, gym, relax och utomhuspool samt restaurang Kitchen & Table by Marcus Samuelsson, som kombinerar Manhattans smaker med svenska råvaror.

Hotellet har ett unikt läge vid kommunikationernas mest centrala punkt i Sverige. Mitt på Arlanda och Sky City med Arlanda Express, SJ, Flygbussarna samt pendeltåg från både Stockholm och Uppsala rakt in i Arlanda och Sky City så behöver ingen spilla tid i onödan.