Nu startar Clarion Hotel Post ett spännande samarbete med träning i fokus

Nyhet   •   Okt 24, 2012 18:26 CEST

Nu startar Clarion Hotel Post ett spännande samarbete tillsammans med Aktivitus Testklinik & Coaching – Run with Post.

Kom igång med löpträning från grunden, på ett säkert och effektivt sett under överseende av löpcoacher från Aktivitus Testklinik & Coaching.

Denna löpgrupp är en nybörjargrupp där målet är att hjälpa folk att komma igång med löpträning. Träningstillfällena kommer innehålla gemensam uppvärmning, teknikövningar (sk löpskolning), varierande löpning som dagens huvudtema där var och en springer efter egen kapacitet och dagsform men ändå i grupp, samt i mån av tid gemensam stretch. Vi kommer också ge tips på hur man på egen hand kan gå vidare i sin träning. Vi kommer hålla en sådan nivå att alla kan vara med. För mer djupgående och/eller individuell frågor om träning, PT, träningsprogram med mera finns perfekta möjligheter för att få svar på det och/eller hitta ett passande upplägg hos Aktivitus.

När: Måndagar med start den 29/10 och julavslutning den 17/12.

Tid: Samling sker 11:50 i lobbyn på Clarion Hotel Post för genomgång och kl 12:00 springer vi iväg för att vara åter på samma plats kl 12:45.

Var: Samling i lobbyn på Clarion Hotel Post, Drottningtorget 10, 411 03 Göteborg. De första passen kommer att förläggas i Trädgårdsföreningen.

• Allt deltagande sker på eget ansvar. Vi tar inte ansvar för eventuella skador som kan uppkomma i samband med våra löpgrupper.
  • Kläder efter väder. Träningen är kostnadsfri.
  • Ingen föranmälan krävs men anmäl gärna ditt intresse på http://www.facebook.com/events/370132673071915/ så vet vi att du kommer.
  • Kom ombytt och klar då vi ej har tillgång till dusch och/eller ombytesmöjlighet på hotellet.

Varmt välkommen!