Göteborgs bästa dejtingställe lanserar kärlekskampanj

Pressmeddelande   •   Feb 09, 2016 12:56 CET

Förra året korades Clarion Hotel Post till en av Göteborgs bästa datingställen av Match.com. För att försvara sin titel skapar hotellet en kärlekskampanj lagom till Alla hjärtans dag-helgen. På fredagskvällen arrangeras därför datingtävling som sedan utmynnar i ett vinnande par. En romantisk 3-rätters middag med vinpaket och hotellövernattning på Alla hjärtans dag ligger i prispotten.

After Work med flirtfokus
För alla singlar som inte har någon strategisk plan för Alla Hjärtans dag kan det vara en bra idé att besöka fredagens Post Work som nu på fredag 12:e februari har matchmaking i fokus. Genom en ”Selfie-maskin” kommer besökarna kunna ta ett foto för att sedan matcha sig själva med andra singlar som fotat sig under kvällen.

- Vi vill leva upp till vår fina utmärkelse som Göteborgs bästa dejtingställe. En av våra viktigaste grundpelare för hotellet är att vi ska vara en naturlig mötesplats, oavsett om det handlar om konferens, logi eller som i detta fall – en plats för ny kärlek, berättar Maria Vallin, Passion/CRM Manager Clarion Post.

Kampanjen som kallas Clarion Loves Valentines Dating avslutas med att ett vinnande par bjuds på en romantisk middagsdate med vinpaket på Norda Bar & Grill och hotellövernattning på Clarion Hotel Post på Alla Hjärtans dag.

Perfekta platsen
Det var inom segmentet Restaurang som Clarion Hotel Post vann bästa dejtingställe i Göteborg. Hotellets restauranger har även vunnit priser inom andra kategorier, såsom världens bästa brunch, och utöver restaurangerna finns en mysig takpool med utsikt över hela staden samt en spa-och träningsavdelning.

- Passion är också viktigt för oss som arbetsplats och ett av våra kärnvärden som vi arbetar med varje dag, berättar Maria Vallin.

Det centrala läget gör att såväl Göteborgare som kranskommunsinvånare ofta söker sig till hotellet för att träffas och Clarion Hotel Post har blivit just den levande mötesplats som man hade som mål när hotellet öppnade för fyra år sedan.

Clarion Hotel Post har uppförts i en av stadens mest anrika byggnader- det gamla Posthuset. Atmosfären är sofistikerad men samtidigt avslappnad och skapar en perfekt scen för evenemang och banketter samt blir en ny mötesplats för hela Göteborg. Hotellet erbjuder ett brett utbud av gastronomiska upplevelser med restaurangerna Norda Bar & Grill och vRÅ - Swedish ingredients - Japanese flavors. Det centrala läget i staden tillsammans med hög komfort, förstklassig design och gastronomi samt ett brett utbud av mötessalar, gör hotellet till ett naturligt val för både mindre och större konferenser. Den unika atmosfären i Posthallen med dess stora terrass med utsikt över staden erbjuder Clarion Hotel Post en miljö för stora som små evenemang.