Clarion Hotel Post firar fyra festliga år

Pressmeddelande   •   Jan 26, 2016 11:19 CET

Idag för 4 år sedan invigdes Clarion Hotel Post med pompa och ståt med allt från fyrverkerier till Petter A. Stordalen spelandes på trummor i en gigantisk discokula. I folkmun har det blivit ett stadsmärke och kallas "Posthotellet". Nu firar hotellet med att bjuda in till kalas på fredag.

Fyra fantastiska funmakers
Kalaset startar kl. 16.00 den 29 januari och centreras runt en grandios säsongspremiär av den populära Post Work för alla som vill slappna av efter jobbet och njuta av en trevligt stund i värmen. Under kvällen kommer man uppleva och träffa världsartister som Rufus Wiena – kortmagiker och Richard Ljungman professionell balans- och cirkusartist, som utöver sina konster kommer bjuda på sockervadd. Med sin saxofon ackompanjerar Eric Arellano hotellets resident DJ Il Stefano och tillsammans river de av flera fina live-set.

- Vi är fantastiskt glada över att Clarion Hotel Post är den levande mötesplats och andra vardagsrum, för såväl tillresta som göteborgare, som vi hade ambitionen att skapa för fyra år sedan. Det ska vi fira ordentligt på fredag, säger Martin Wiholm, Food & Beverage Manager på Clarion Hotel Post.

Fredrikssons fyraårstårta
Vad är ett kalas utan tårta? Årets konditor 2013 - Patrik Fredriksson laddar upp med en välkomponerad tårta för de som är sugna på en bit. Självklart firas fyråaårskalaset med festliga erbjudanden som ett glas mousserande och tårta för 44 kr och en specialkomponerad 3-rätters meny för 444 kr i Norda Bar & Grill!

Varmt välkommen!

Clarion Hotel Post har uppförts i en av stadens mest anrika byggnader- det gamla Posthuset. Atmosfären är sofistikerad men samtidigt avslappnad och skapar en perfekt scen för evenemang och banketter samt blir en ny mötesplats för hela Göteborg. Hotellet erbjuder ett brett utbud av gastronomiska upplevelser med restaurangerna Norda Bar & Grill och vRÅ - Swedish ingredients - Japanese flavors. Det centrala läget i staden tillsammans med hög komfort, förstklassig design och gastronomi samt ett brett utbud av mötessalar, gör hotellet till ett naturligt val för både mindre och större konferenser. Den unika atmosfären i Posthallen med dess stora terrass med utsikt över staden erbjuder Clarion Hotel Post en miljö för stora som små evenemang.