Stjärnkocken Marcus Samuelsson gästar Clarion Hotel Post i Göteborg den 29 maj

Pressmeddelande   •   Maj 28, 2014 13:21 CEST

På Kristihimmelfärdsdagen, torsdag den 29 maj, får Clarion Hotel Post celebert besök av Marcus Samuelsson, världsberömd kock och eldsjäl vad gäller mat och restaurangupplevelser och kreativ motor i Norda Bar & Grill på Clarion Hotel Post. Marcus har varit med i konceptet sedan starten av Clarion Hotel Post och Norda Bar & Grill och är just nu högaktuell med ett spännande restaurangkoncept för hela Clarion-kedjan, Kitchen & Table.

Kitchen & Table är ett restaurangkoncept inom Clarion Hotel i samarbete med Samuelsson där maten är influerad av Manhattans smaker med svenska råvaror. Konceptet har och kommer rullas ut på samtliga 21 Clarion Hotels i Norden under 2013 och 2014. Undantaget är alltså Clarion Hotel Post som har Norda Bar & Grill och Clarion Hotel Sign med American Table som också är i samarbete med Marcus. Clarion Hotel Arlanda Airport var först ut med sitt Kitchen & Table i november 2012.

Inspiration utmanar till utveckling
Marcus Samuelsson gästar Sverige under fem intensiva dagar 25-30 maj och besöker alltså Clarion Hotel Post den 29:e maj. Mycket media och en hel del resande fyller Marcus schema men hans besök på Clarion Hotel Post ger också tid för mingel och inspiration på en förhoppningsfulls soldränkt majeftermiddag.

- Det är alltid lika kul att komma tillbaka till Göteborg! Jag kunde inte ana, när jag började inom hotell och restaurang, att krogutvecklingen i Göteborg skulle bli så stor som den är just nu. Det känns verkligen kul och utmanande och triggar oss till att hela tiden utveckla och bli bättre. Här tycker jag Norda Bar & Grill och Clarion Hotel Post är riktigt framgångsrika och tar stor plats, säger Marcus Samuelsson.

Marcus är bosatt och verksam i New York men har rötterna kvar i Göteborg och en imponerande karriär bakom sig. Som den yngsta kocken någonsin fick han toppbetyget tre stjärnor av New York Times och han har lagat mat till några av världens främsta celebriteter däribland USA:s president Barack Obama. För några år sedan tog han hem den prestigefulla vinsten i amerikanska Top Chef Masters och driver idag framgångsrikt restaurangen Red Rooster i Harlem.

Välkommen att mingla med Marcus på Clarion Hotel Post
Den 29 maj slår vi på stort och bjuder in alla göteborgare och våra vänner för att delta i festligheterna. Klockan 17.00 tar vår Head Chef i Norda Bar & Grill, Jesper Bogren emot dig tillsammans med Marcus Samuelsson. Tillsammans serverar de ostron, grillade musslor och självklart välkyld champagne. Denna dag är också startskottet för att vår uteservering, Terrassen, nu öppnar i full skala alla dagar i veckan med uppdaterad mat- & dryckesmeny.

Under kvällen serverar Norda Bar & Grill à la Carte som vanligt. Vill du äta på Terrassen står våra kockar beredda vid grill och stekpannor. Önskar du något lättare rekommenderar vi Postbaren där du hittar sallader och räkmackor att både ta med och äta på plats. För de törstiga har vi öppet Norda Bar, Postbaren, Champagnebaren, samt vår stora bar på Terrassen.

- Vi ser fram emot en fantastisk dag där Marcus kommer med inspiration till både gäster och personal. Vad kan vara trevligare denna torsdag än att besöka Göteborgs häftigaste uteservering och samtidigt ta chansen att fråga Marcus om tex de senaste trenderna i New York, säger Martin Wiholm Food & Beverage Manager på Clarion Hotel Post i Göteborg

Varmt välkommen!