Stort intresse för ny tradition i gamla Posthuset

Pressmeddelande   •   Dec 03, 2015 14:19 CET

Efter den välbesökta traditionen Rosettändningen, där Posthuset årligen paketeras in till en stor julklapp, står nu nästa nya stora tradition redo för invigning. Nu på lördag den 5:e december slår Clarion Hotel Post upp portarna för en julmarknad, Post Christmas Market.

I år tar alltså Clarion Hotel Post julen ett steg längre och arrangerar för första gången en Julmarknad i den ljusa Vinterträdgården på första plan, där Postens gamla lastgård tidigare låg. Även en del av bankettsalen Drottningporten kommer öppnas upp med bl.a. ett café. Med många utställare av olika karaktär är målet att skapa en unik blandning av produkter i en härlig miljö.

Stort intresse
På hotellets Facebook-event för Post Christmas Market har över 5000 personer visat intresse och närmare 3000 personer bekräftat sitt kommande besök.

- Vi ser fram mot den här dagen med stor förväntan och en gnutta nervositet. Tanken var att testa en småskalig julmarknad för första gången, men intresset från både utställare och allmänheten har varit mycket större än vi någonsin förväntat oss. Så därför har vi nu utökat Post Christmas Market till dubbla storleken från vad som ursprungligen var planerat, säger projektledaren, Erik Sjölin.

- Vi vill att Clarion Hotel Post ska vara en levande mötesplats för såväl Göteborgarna som tillresta gäster och en julmarknad som den här öppnar upp bjuder in till just till den härliga mixen. Vi hoppas på en succé som vi kan göra till en ny tradition här på Clarion Hotel Post, säger hotellets VD, Fredrik Blomberg.

Här hittar du den perfekta julklappen
På Post Christmas Market hittar du bland annat kläder från Velour och Milook och du kommer kunna fynda bästa julklapparna till pappa, brorsan eller killen med skjortor och jackor till riktiga kanonpriser från Erla of Sweden. Självklart hittar du också smaskiga delikatesser, mumsigt godis, julpynt och traditionellt hantverk som sig bör. Ett presentkort på Världens bästa brunch kanske blir årets mest uppskattade julklapp eller varför inte köpa med dig Petter A. Stordalens självbiografi? Posts hemmagjorda Granola och pepparkakor finns att fylla upp med till juliga myskvällar. Tidningen Faktum finns på plats och säljer julkulor och Faktumkalendern - vars foton man också kan beskåda på fotoutställningen på utsidan av hotellet.

Café, fiskdamm och tomtemor
För trötta ben och hungriga magar finns ett café med julinspirerad fika och en glögg signerad världsmästaren Dosa Ivanov, Bartender of the Year. För små tomtenissar finns fiskdamm och möjlighet att träffa på självaste tomtemor! Ja, du läser rätt. Det finns något för alla smaker.
Här finns mer info och programmet för dagen.

Välkommen på julmarknadspremiären!

Datum: lördag 5 december 2015
Tid: 10-16
Plats: Clarion Hotel Post, Vinterträdgården & Drottningporten

Clarion Hotel Post har uppförts i en av stadens mest anrika byggnader- det gamla Posthuset. Atmosfären är sofistikerad men samtidigt avslappnad och skapar en perfekt scen för evenemang och banketter samt blir en ny mötesplats för hela Göteborg. Hotellet erbjuder ett brett utbud av gastronomiska upplevelser med restaurangerna Norda Bar & Grill och vRÅ - Swedish ingredients - Japanese flavors. Det centrala läget i staden tillsammans med hög komfort, förstklassig design och gastronomi samt ett brett utbud av mötessalar, gör hotellet till ett naturligt val för både mindre och större konferenser. Den unika atmosfären i Posthallen med dess stora terrass med utsikt över staden erbjuder Clarion Hotel Post en miljö för stora som små evenemang.