Tove Styrke, Ulrik Munther och ljusshow i världsklass inleder folkfesten vid nya Clarion Hotel Post

Pressmeddelande   •   Nov 17, 2011 10:43 CET

Den 26 januari bjuder Clarion Hotel Post i Göteborg in till en invigningsfest där Sveriges mest populära artister samlas för stor utomhuskonsert för att underhålla göteborgarna. Redan nu kan avslöjas att Tove Styrke och melodifestivalaktuella Ulrik Munther är två av de artister som sätter festlig stämning på invigningen, inramat av en sensationell ljusshow på det gamla posthusets fasad.

Clarion Hotel Post blir en central samlingspunkt för det nya Göteborg och för alla Göteborgare beläget mitt på Drottningtorget. Invigningen den 26 januari utlovas bli något i särklass och det nya hotellet satsar stort för att locka och underhålla stadens alla invånare.

Drottningtorget spärras av för eventets skull och kommer att leva upp under invigningskvällen med hjälp av en ljusshow på det gamla posthusets fasad – en ljusshow i absolut världsklass.

– Clarion Hotel Post är vår kronjuvel. En satsning av den här digniteten kräver en oförglömlig invigning och det är precis vad Göteborgarna kan se fram emot. Folkfesten blir ett avstamp för framtiden, för ett hotell som kommer att leva 100 år framåt, säger Petter A. Stordalen, ägare Nordic Choice Hotels.

På en stor utomhusscen kommer Tove Styrke samt stadens son Ulrik Munther tillsammans med några av landets mest folkkära, ännu hemliga, artister se till att bjuda på fartfyllda uppträdanden värdigt det anrika posthuset när det nu får liv igen.

– Clarion Hotel Post ska bli Göteborgs nya samlingsplats, en arena med någonting för alla med mat, kultur, möten och upplevelser. Vi hoppas att den spektakulära invigningen ger en försmak på vad gästerna kan vänta sig och att det blir ett minnesvärt ögonblick för alla, säger Daniel Stenbäck, vd Clarion Hotel Post.

Fotografer:
Ulrik Munther: Universal Music AB
Tove Styrke: Christian Coinbergh, Sony Music Entertainment Sweden

Clarion Hotel Post öppnar den 26 januari 2012

Clarion Hotel Post uppförs i en av stadens mest anrika byggnader- det gamla Posthuset. Atmosfären är sofistikerad men samtidigt avslappnad och skapar en perfekt scen för evenemang och banketter samt blir en ny livlig mötesplats för hela Göteborg. Med restaurangernas kreativa motor, Marcus Samuelsson erbjuder hotellet ett brett utbud av gastronomiska upplevelser med Norda Bar & Grill i spetsen.

Det centrala läget i staden tillsammans med hög komfort, förstklassig design och gastronomi samt ett brett utbud av mötessalar, gör hotellet till ett naturligt val för både mindre och större konferenser. Den unika atmosfären i Posthallen med dess stora terrass med utsikt över staden erbjuder Clarion Hotel Post en miljö för stora som små evenemang.

Clarion Hotel Post - The New Face Of Gothenburg

Clarion Hotels har 19 operativa förstaklasshotell i Norden och omsätter 1,7 miljarder SEK. Med hjälp av konst, musik och design skapar Clarion levande mötesplatser för affärs-, konferens- och fritidsresenären. Clarion ingår i Nordic Choice Hotels som har en total omsättning på cirka 8 miljarder SEK, fördelat på över 170 hotell i Norden.