Världens största julklapp i Göteborg?

Pressmeddelande  •  2013-12-12 22:04 CET

Sedan skyltsöndagen pryds Clarion Hotel Post i Göteborg av presentband och en gigantisk rosett. Med utsmyckningen har den gamla anrika postbyggnaden förvandlats till en stor julklapp.

- Jag vill hävda att vi Göteborgare med Clarion Hotel Post nu har tagit världsrekord i storlek på julklapp. För oss betyder det mycket att vi kan bjuda göteborgarna på den här vackra ”julklappen” som ett tack för att vårt hotell tagits emot på ett så fint sätt av göteborgarna och alla gäster, säger hotellets VD Fredrik Blomberg.

Rosetten och presentbandet runt byggnaden består av 270x1 meter tyg och pryds av 29960 LED-ljuskällor. Bara grundarbetet med infästningarna tar 3 dagar och sedan monteras band, rosett och slingor under ytterligare 4-5 dagar.

Trots försök att säkerställa att hotellet är världens största julklapp har det varit svårt att få det bekräftat. Fredrik Blomberg har därför en uppmaning till alla.

- Jag vill att den som hittar en större julklapp lägger upp ett foto på den på vår Facebooksida eller på Instagram genom att använda "hashtag" #clarionpost. De som lyckas i detta detektivarbete bjuder vi på en gratis övernattning på hotellet, säger en segerviss hotelldirektör.

Rosetten med band tas ned i början av januari men fram till dess är besökare nyfikna att titta på den men att också se sig runt på hotellet.

För mer information om hotellet besök www.clarionpost.se

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom