Jens Lyckman ny VD för Clarion Hotell & Kongress Malmö Live

Jens Lyckman har rekryterats till hotelldirektör och VD för Clarion Hotell & Kongress Malmö Live. Det 25 våningar höga hotellet som blir ett blickfång både från Malmö och Köpenhamn öppnar 2015.

- Clarion Hotel & Kongress Malmö Live är det enskilt största som hänt Malmös hotell- och kongressvärld. Det är ett fantastiskt projekt som vi ser växa fram och när vi 2015 öppnar dörrarna för gäster och besökare kommer det vara en mötesplats både för Malmöbon och internationella gäster. Det blir ett fantastiskt hotell som kräver en fantastisk chef och därför är jag väldigt glad att välkomna Jens Lyckman som VD och hotelldirektör, säger Katalin Paldeak, koncerndirektör Clarion Hotels Norden.

Jens Lyckman har nära 20 års erfarenhet från hotellbranschen. Han började sin hotell- och servicebana vid Centre International De Glion i Schweiz i början av 1990-talet. Sedan dess har han hunnit arbeta med internationella varumärken som Radisson SAS, Best Western och Marriott.

- Jag är oerhört stolt och glad över att ha fått förtroendet att starta och driva denna verksamhet. Hela mitt fokus ligger i att ge gästen en fantastisk upplevelse och bjuda på det lilla extra, säger Jens Lyckman.

Jens Lyckman kommer närmast från tjänsten som hotelldirektör vid Renaissance Malmö Hotell.

- Jag är väldigt förväntansfull och glad över det vi nu ser ta form i Malmö. Jens Lyckman kommer driva ett hotell med perfekt läge intill Malmö Centralstation och Malmö Högskola vilket ger alla förutsättningar att skapa ett kvarter fullt av liv under dygnets alla timmar. Med restaurangen Kitchen & Table, en Skybar på 25:e våningen och närheten till ett konserthus av yppersta världsklass och kongressen är ingenting omöjligt, säger Katalin Paldeak.

Jens Lyckman tillträder som VD för Clarion Hotell & Kongress Malmö Live den 1 februari 2014.

För mer information kontakta:
Katalin Paldeak, Koncerndirektör Clarion Hotels Norden, 070-926 73 53
Jens Lyckman, tillträdande Hotelldirektör Clarion Hotel & Kongress Malmö Live, 076-307 03 50

Clarion Hotels är levande mötesplatser, centralt belägna konferens-, event, och affärshotell, drivna av passion. Fyra år i rad har Clarion Hotels blivit utsedd till Sveriges bästa hotellkedja genom Grand Travel Award, ett pris som röstas fram av 1200 resesäljare. Clarion Hotels tillhör hotellkoncernen Nordic Choice Hotels. Mer information om Clarion Hotels www.choice.se/clarion