Mats-Erik Lidström ny driftsdirektör för Clarion Hotel Sverige

Mats-Erik Lidström ny driftsdirektör för Clarion Hotel Sverige

Mats-Erik Lidström har utsetts till ny driftsdirektör för Clarions verksamhet i Sverige. I rollen kommer Mats-Erik att ansvara för driften av hotellkedjans samtliga hotell i landet. Närmast kommer Mats-Erik från rollen som VD och hotelldirektör för Stockholms största hotell Clarion Hotel Sign.

Med start den 1 januari 2015 axlar Mats-Erik Lidström ansvaret för samtliga Clarions hotell på den svenska marknaden.

- Det känns fantastiskt att få sprida Mats-Eriks otroliga kompetens och engagemang i hela vår verksamhet i Sverige och är därför oerhört glad över att vi lyckats locka honom från Clarion Hotel Sign till att bli vår driftsdirektör. Mats-Erik har en svårslagen erfarenhet med sig som kommer vara värdefull när vi de kommande åren fortsätter vår offensiva expansion, säger Henrik Berghult, kedjedirektör för Clarion Hotel i Norden.

Mats-Erik har ett långt förflutet inom Clarion Hotel och började sin karriär som Food & Beverage Manager för Clarion Stockholm för närmare 10 år sedan och har därefter fortsatt i olika roller som Operations Manager och nu senast som hotelldirektör för Clarion Hotel Sign. Han har också varit högst delaktig i utvecklingen av många av Clarions koncept som Livingroom och Kitchen & Table/American Table.

Mats-Erik har innan Nordic Choice Hotels haft befattningar som VD för Villa Pauli i Stockholm och därefter VD för Mejan Group/F12-gruppen och har också ett förflutet tillsammans med Clarions partner Marcus Samuelsson på Aquavit i New York.

- Jag är otroligt förväntansfull att få hoppa på den här nya utmaningen. Jag går från ett drömjobb till ett annat och är nu fullt inställd på att tillsammans med Clarions övriga ledning och fantastiska hotelldirektörer utveckla Clarions verksamhet både vad gäller gästupplevelsen och antalet hotell i Sverige, säger tillträdande driftsdirektören för Clarion Hotel i Sverige Mats-Erik Lidström.

Mats-Erik Lidström börjar som driftsdirektör den 1 januari 2015. Rekryteringen av hans efterträdare som VD och hotelldirektör för Clarion Hotel Sign startar omedelbart.

För mer information kontakta:
Henrik Berghult, Kedjedirektör Clarion Hotel, Tfn 070-621 81 90
Mats-Erik Lidström, tillträdande Driftsdirektör Clarion Hotel Sverige, Tfn 070-319 42 21

Clarion Hotel är levande mötesplatser, centralt belägna konferens-, event, och affärshotell, drivna av passion. Fem år i rad har Clarion Hotel blivit utsedd till Sveriges bästa hotellkedja genom Grand Travel Award, ett pris som röstas fram av 1200 resesäljare. Clarion Hotel tillhör hotellkoncernen Nordic Choice Hotels. Mer information om Clarion Hotel www.choice.se/clarion