Första hotellbilderna på Clarion Hotel Sea U

För första gången kan man nu få en inblick i hur Clarion Hotel Sea U kommer att se ut på insidan.

- "Det övergripande designkonceptet är vattnet i dess olika former, flytande, fryst, ånga, samt vattnes reflektioner och färger. Livet kring vatten är subtilit invävt i materialen. Inspirationen kom från den unika positionen i Helsingborg, precis intill havet. Material som vi har använt komme råldras vackert och är tidlösa, vi använder material som kalksten, ektiljor, läder, koppas och brons.", säger Marie Ebesdotter på MOD Arkitekter.

Hösten 2020 står Clarion Hotel Sea U redo för att serva sina gäster i dem 250 hotellrummen, 18 konferenslokalerna och två á la carte-restauranger signerat Marcus Samuelssonm, skybar och en takpool. Det kommer bli Helsingborgs största hotellanläggning.

- "Det ska blir helt underbart att få leverera en hållbar produkt som bara kommer bli bättre med tiden, precis som en snygg danskmöbel. Ur gästperspektiv så kommer man känna sig ”bortskämd” på hotellrummet. Rummet känns lugnt, varmt inbjudande och har en skön generös säng. Utsikten är ju dessutom helt magisk.", säger Miri Sumiq, VD på Clarion Hotel Sea U.

• clarion hotel sea u

• Skåne

Hösten 2020 öppnar Helsingborgs nya vardagsrum, Clarion Hotel & Congress Sea U! Mitt i Helsingborg med blickarna mot sundet erbjuds 18 möteslokaler varav en kongressal för 1250 deltagare och 250 designade hotellrum. En restaurang signerat av Marcus Samuelsson samt ett sky room på 9 våningen med fokus på cocktails. Uppvärmd pool på taket på plan två och ett pulserande Living Room där lokalbor och besökare möts och tillsammans skapar eufori.

Clarion Hotel är levande mötesplatser, centralt belägna konferens-, event, och affärshotell, drivna av passion. Flera år i rad har Clarion Hotel blivit utsedd till Sveriges bästa hotellkedja genom Grand Travel Award, ett pris som röstas fram av 1200 resesäljare. Clarion Hotel tillhör hotellkoncernen Nordic Choice Hotels. Mer information om Clarion Hotel www.choice.se/clarion

Nordic Choice Hotels är Nordens största hotellkedja med 189 hotell och 12 000 anställda i Skandinavien och Baltikum. Företaget marknadsför kedjorna Comfort, Quality Hotels, Quality Resort, Clarion Collection och Clarion, samt 15 unika hotellpärlor inom Nordic Hotels & Resorts. Samtliga hotell är miljöcertifierade enligt ISO 14001.

Miri Sumiq

Presskontakt VD Clarion Hotel Sea U 0725868206