Säljproffs värvas för att sätta Clarion Hotel Sea U på kartan

Våren 2020 öppnar Clarion Hotel & Congress Sea U i Helsingborg och Mariette Glans Lublin får uppdraget att som Director of Sales sälja hotellet, nationellt som internationellt.

- Med Mariette i rollen som försäljningschef får vi en senior ledare med tydligt kommersiellt driv, erfarenhet från digital marknadsföring men också erfarenhet från hotelldrift, säger Miri Sumiq, General Manager, Clarion Hotel & Congress Sea U.

Mariette har en gedigen erfarenhet av både reseliv och försäljning. Hon kommer närmast från tjänsten som Marknads- och försäljningschef för Hotel Skansen, Hotel Riviera Strand i Båstad och Torekov Hotell. Hennes lokala kännedom och breda nätverk blir en avgörande faktor i att bygga hotellet och dess kongressdel, både mot den nationella och internationella publiken. Hotellet kommer också bli en viktig mötesplats även för helsingborgarna.

Tidigare har Mariette arbetat med försäljning, marknadsföring och hotelldrift inom både Scandic Hotels och Nordic Choice Hotels.

- Det ska bli oerhört spännande att återvända till Nordic Choice Hotels efter 14 år! Jag ser verkligen fram emot att vara med på resan att sätta Clarion Hotel & Congress Sea U på kartan och lyfta fram Helsingborg som en destination för större möten, men också för weekend-resenären, säger Mariette Glans Lublin, tillträdande Director of Sales, Clarion Hotel & Congress Sea U.

Clarion Hotel & Congress Sea U är ett av Clarion Hotels viktigaste projekt de kommande åren. Hotellet kommer bli Helsingborgs största med 250 rum och stadens första takpool. Ambitionen är att skapa en levande mötesplats där både tillresta gäster och helsingborgare kan njuta av dess restauranger, barer, konferensrum och gym med den fantastiska utsikten över Öresund i bakgrunden. Även kongressen för 1200 deltagare kommer driftas av Clarion Hotel.

Mariette Glans Lublin tillträder sin tjänst den 1 oktober 2018.

• clarion hotel sea u

• Skåne

Våren 2020 öppnar Helsingborgs nya vardagsrum, Clarion Hotel & Congress Sea U! Mitt i Helsingborg med blickarna mot sundet erbjuds 24 möteslokaler varav en kongressal för 1250 deltagare och 250 designade hotellrum. En restaurang signerat av Marcus Samuelsson samt ett sky room på 9 våningen med fokus på cocktails. Uppvärmd pool på taket på plan två och ett pulserande Living Room där lokalbor och besökare möts och tillsammans skapar eufori.

Clarion Hotel är levande mötesplatser, centralt belägna konferens-, event, och affärshotell, drivna av passion. Flera år i rad har Clarion Hotel blivit utsedd till Sveriges bästa hotellkedja genom Grand Travel Award, ett pris som röstas fram av 1200 resesäljare. Clarion Hotel tillhör hotellkoncernen Nordic Choice Hotels. Mer information om Clarion Hotel www.choice.se/clarion

Nordic Choice Hotels är Nordens största hotellkedja med 189 hotell och 12 000 anställda i Skandinavien och Baltikum. Företaget marknadsför kedjorna Comfort, Quality Hotels, Quality Resort, Clarion Collection och Clarion, samt 15 unika hotellpärlor inom Nordic Hotels & Resorts. Samtliga hotell är miljöcertifierade enligt ISO 14001.

Miri Sumiq

Presskontakt VD Clarion Hotel Sea U 0725868206