Clarion Malmö Live bjuder in staden till utställningen "Skånska landskap"!

I samarbete med den välrenommerade fotografen Joakim Lloyd Raboff, arrangerar Clarion Malmö Live, ”Skånska Landskap” en fullskalig fotoutställning i hotellets Living Room.

Den Amerikansk-Svenska fotografen Joakim Lloyd Raboff är en frilansande talang med bred repertoar. Hans karriär som fotograf startade redan under 90-talet efter utbildning inom både klassiska konstformer och sedermera modern grafisk design.

Joakim har skapat en unik stil i sitt sätt att fotografera där bilderna framstår som om dom vore målade. Förutom vackra landskap, är Joakim engagerad för flygfotografering, studioporträtt och interiörbilder. Och som bosatt i Västra Hamnen, Malmö, har Joakim Lloyd Raboff även producerat en serie fotoböcker som dokumenterat utvecklingen av den unga stadsdelen.

Fotografierna som ställs ut är natursköna skildringar av olika landskap från Skånes alla fyra hörn. Tanken är att alstren skall förmedla Joakims kärlek till landskapet, naturen och den unika känslan av idyll som bara finns i Skåne.

- Jag har bott i Skåne i nästan 20 år och älskar verkligen landskapets otroligt omväxlande miljöer. Bilderna är ett urval av mina favoritställen från Vejbystrand i nordvästra Skåne till Vitemölla på Österlen och många ställen däremellan. säger fotografen Joakim Lloyd Raboff.

Genom att tavlorna får ta plats på nakna betongväggar i hotellets samlingsområde, benämnt som Living Room, skapas en kontrast mellan det råa och det natursköna, det hårda och det mjuka. Utställningens besökare får på så sätt möjlighet att se och njuta av naturen ända in i staden.

- Det är precis sådant här vi vill fylla vårt Living Room med! Konst, design och musik är alla universella språk som hjälper oss att skapa den levande mötesplatsen vi är ute efter på Clarion Malmö Live, där alla ska känna sig välkomna. Att jobba med Joakim är dessutom alltid roligt och vi har sedan länge ett fint samarbete. säger Jens Lyckman, VD Clarion Malmö Live.

Bilderna kommer att hänga i Clarion Malmö Lives, Living Room från den 14:e oktober till den 9:e November 2016 och utställningen är öppen för allmänheten. Tavlorna kommer även att finnas till försäljning!

Mer information om Joakim och hans verk: www.raboff.com

• malmö live
  • clarion hotels