De vann Årets Kampanj med: ”En tröja för ett stolt Malmö”

På Nalen i Stockholm avgjordes igår vem som fick gå hem med vinsten av Promotionbiets nya kategori Årets Kampanj. Olsson & Co och Clarion Hotel Malmö Live var på plats och pitchade på deras nominerade kampanj om "en tröja för ett stolt Malmö". När rösterna var räknade kunde de stolt ta med sig biet hem.

Alla som deltog på Promotiongalan, som gick av stapeln på Nalen i Stockholm, fick rösta på vem de tyckte skulle vinna priset ”Årets Kampanj”. När omröstningen var klar vann Olsson & Co och Clarion Hotel Malmö Live.

Promotiongalan arrangeras av bransch-organisationen SBPR och är branschens årliga tillställning.

Kampanjen ”En tröja för ett stolt Malmö” är skapad för att sprida allt fantastiskt som finns i Malmö:

När en stad får oförtjänt negativ publicitet, när turister undrar om de vågar gå ut på kvällarna och när internationella bolag vänder ryggen till vid stora upphandlingar – då måste det till handling för att skapa förändring. Clarion Hotel Malmö Live tog kontakt med Olsson & Co och därefter föddes idén om ”En tröja för ett stolt Malmö”.

"Vi vill att alla våra besökare ska köpa en tröja och att de sedan ska berätta för andra varför de köpte den och vad de fick uppleva i Malmö och vi är naturligtvis väldigt glada över att Olsson & Co vinner pris med vår kampanj. Hela denna kampanjen har fått så mycket kärlek under vägens gång", säger Camilla Ahlberg, Marketing Manager Clarion Hotel Malmö Live.

Kampanjen ”En tröja för ett stolt Malmö” har bland annat resulterat i bilder och filmer som lagts upp på Facebook av Clarion Hotel & Congress Malmö Live, med en spridning till över 200 000 personer där närmare 4 000 personer engagerat sig och 115 000 personer har tittat på filmerna. Dessutom delade Clarion Hotel Malmö Live bilder där folk berättar om sina positiva upplevelser av Malmö, dessa har nått ut till närmare 50 000 personer.

Vi är oerhört stolta över att vi vann det här nya priset. För oss är detta framtiden för produktmedia och därför är det extra roligt att vinna den första utmärkelsen i den här kategorin, säger Tomas Olsson, vd på Olsson & Co.

• Sociala frågor

Olsson & Co har ett heltäckande utbud av produktmedia, trycksaker, profilkläder och expomaterial,

Clarion Hotel är levande mötesplatser, centralt belägna konferens-, event, och affärshotell, drivna av passion. Nio år i rad har Clarion Hotel blivit utsedd till Sveriges bästa hotellkedja genom Grand Travel Award, ett pris som röstas fram av 1200 resesäljare. Clarion Hotel tillhör hotellkoncernen Nordic Choice Hotels. Mer information om Clarion Hotel www.choice.se/clarion