Dukat bord! Nytt lokalt initiativ av Clarion Malmö Live för äldreomsorgen i Malmö!

Maten i äldrevården har under senaste åren varit ett uppmärksammat ämne i media. Nu vill Clarion Malmö Live kliva in och göra en liten men viktig skillnad. Utöver att en måltid skall ge näring och energi, så fungerar det som en social funktion för de som bor på ett äldreboende. Att få lämna sitt rum för att slå sig ned till ett dukat bord med sina vänner på äldreboendet kan ge en känsla av meningsfullhet, glädje och trivsel.

På onsdag 29/6 skall Clarion Hotel & Congress Malmö Live bjuda de omkring 90 pensionärerna och personalen på äldreboendet Danska Vägen 16 på deras nya projekt ”Dukat bord”. Den gastronomiska delen skall Frida Nilsson tillsammans med sitt team bjuda på genom en härlig lunch med varmrätt och dessert. Alla boenden skall få slå sig ned till ett vackert dukat bord och Clarion Malmö Lives personal kommer att servera dem.

- Inom Nordic Choice Hotels arbetar vi med miljö och samhällsfrågor både centralt och lokalt, det är en röd tråd som dagligen följer vårt arbete i huset. Vi på Clarion Malmö Live har valt att stå bakom lokala projekt så som Henrik Superman, Little Big Malmö, Drivkraft Malmö och Cykling utan ålder. Vi kan inte göra något för alla men vill finnas för så många som möjligt. Att få en möjlighet att ge tillbaka till våra äldre och bjuda dem på en upplevelse utöver det vanliga känns väldigt priviligierat och jag är stolt över vårt projekt och att arbeta för en arbetsgivare där även hjärtat får ta stor plats. Säger, Lisette Jönsson, Guest Relation Manager på Clarion Hotel & Congress Malmö Live

Grundtanken är att detta ska bli i ett projekt där hotellet två gånger per år åker ut till ett äldreboende och serverar pensionärerna en härlig måltid och en oförglömlig upplevelse. Först ut för detta projekt blir Danska Vägen 16 i Malmö och därefter är målet att flera äldreboenden skall vilja ha besök av Clarion Malmö Live.

• Mat

Clarion Hotel är levande mötesplatser, centralt belägna konferens-, event, och affärshotell, drivna av passion. Sex år i rad har Clarion Hotel blivit utsedd till Sveriges bästa hotellkedja genom Grand Travel Award, ett pris som röstas fram av 1200 resesäljare. Clarion Hotel tillhör hotellkoncernen Nordic Choice Hotels. Mer information om Clarion Hotel www.choice.se/clarion