Ensam julgran söker julklappar - ett initiativ för att alla barn förtjänar en god jul

En ensam julgran har ställts upp i lobbyn på Clarion Hotel & Congress Malmö Live. Under loppet av december hoppas hotellet att julgranen kommer att översvämmas av julklappar till barn som inte kan fira julen hemma. Presenterna kommer sedan att delas ut på barnsjukhusen i Malmö och Lund.

Alla som vill, både gäster, medarbetare och andra, kan enkelt bidra till julklappsinitiativet. Köp en ny julklapp, märk den med kön och ålder och lägg den under julgranen som står i lobbyn. För varje julklapp som läggs under julgranen skänker Nordic Choice Hotels 10 kronor till sitt UNICEF-projekt; Sweet Dreams, där de bidrar till att ge barn utsatta för människohandeln en trygg nattsömn.

– Att varje år engagera Malmöiten och hotellgästen på detta sätt betyder oerhört mycket för mig. Vi öppnar dörrarna för Malmö, och Malmö öppnar hjärtat för dem som har det mindre bra. Det gör mig stolt över min stad, säger Jens Lyckman, VD på Clarion Hotel Malmö Live.

I samband med julklappsinitiativet förra året samlade samtliga Nordic Choice Hotels in 50 000 julklappar. Under advent kan man lägga julklappar under ensamma julgranar i lobbyn på alla 194 hotell inom Nordic Choice Hotels.

När: Insamlingen pågår 1-14 december och delas ut på sjukhusen den 15 december
Var: Lobbyn, Clarion Hotel & Congress Malmö Live
Vad: Köp en present och slå in den. Märk klappen med vilken ålder samt vilket kön presenten passar till, exempel: 'till: Flicka och/eller Pojke 3-6 år, från: Pelle'

Var god observera att presenten måste vara ny då sjukhusen inte får lov att ta emot begagnade klappar.

• Organisationer