Markus Rosenberg köper 1910

För några veckor sedan gick Clarion Malmö Live ut med att man kan köpa sitt eget hotellrum. Tidigare fotbollsspelaren i MFF, Markus Rosenberg, var snabb och köpa rummet 1910, som är samma år som MFF grundades.

– Hotell- och restaurangbranschen är den bransch som drabbats hårdast av denna kris, därför vill jag självklart stötta genom att köpa ett rum. Hotellnatten som ingår skänker jag till sjukvården. Eftersom rum nummer 9 inte fanns så kändes 1910 som det självklara valet, säger Markus Rosenberg.

Idag sattes hans skylt upp utanför hotellrummet och under hans namn står taglinen “Fast natten är svart är alltid himmelen blå”. Markus var på plats för att beskåda sitt rum, samt signera säsongens MFF-tröjor. En sådan tröja ingår i paketet om man vill namnge ett rum. Man får även möjligheten att bo i sitt rum alternativt skänka det till personer arbetande på SUS i Malmö. Hotellet stöttar andra lokala aktörer som just nu har svårt med försäljningen genom att det ingår lokalbryggd öl från Hyllie Bryggeri och biljetter till musikfestivalen Big Slap. Paketet går under namnet 'Be a Local Hero' och kostar från 5000 SEK upp till 10’000 SEK.

– Det kändes konstigt att signera en matchtröja som jag inte kommer bära. Jag tyckte de var väldigt snygga i år dessutom, fortsätter Markus Rosenberg.

Hotellet kan sälja upp till 442 hotellrum och har i dagsläget sålt ungefär 15 rum.

– Det är härlig respons från Malmöiter, många ville köpa just rummet 1000. Vissa har en siffra som är speciell för dem och andra har roliga minnen från ett rum de har bott i och vill hylla. Bland annat har Frank, 2 år, köpt det rummet han blev till i, säger Jens Lyckman, VD på Clarion Malmö Live.

Clarion Hotel är levande mötesplatser som drivs med visionen om att öka livsvärdet för både gäster och medarbetare. Ett strategiskt arbete som resulterat i att kedjan idag är mångfaldigt belönad - både för sin starka företagskultur, men också för sin gästnöjdhet.

Med sina 27 nordiska hotell med en omsättning på över 4 miljarder NOK erbjuder de en fullservice-upplevelse med lyxiga hotellrum, restauranger och barer signerade stjärnkocken Marcus Samuelsson, konferens och spa runtom i Norden. Som en del av Petter Stordalen-ägda koncernen Nordic Choice Hotels utmanar de sina branschkollegor, bl.a. genom att som första hotellkedja internationellt ta bort all användning av palmolja samt sätta rekord i användandet av mobila hotellrumsnycklar.

Nordic Choice Hotels är Nordens största hotellkedja med runt 200 hotell och 14 000 anställda i Skandinavien och Baltikum. Företaget marknadsför kedjorna Comfort, Quality Hotels, Quality Resort, Clarion Collection och Clarion, samt 15 unika hotellpärlor inom Nordic Hotels & Resorts. Samtliga hotell är miljöcertifierade enligt ISO 14001.