Sätt ditt namn på Sveriges bästa hotell

Clarion Malmö Live initierar ett unikt hotellpaket där man uppmanar lokalbefolkningen och företag att bli en “lokal hjälte” genom att namnge ett hotellrum efter sig själv. De fokuserar på att boosta konsumtionssamhället genom att tex köpa tröjor från MFF, biljetter från Big Slap, öl från Hyllie bryggeri och sin egen restaurang Kitchen & Table. En övernattning i sitt eget rum är även inkluderat, här uppmanas man att skänka övernattningen till personal inom i vården i Malmö.

– Vi har totalt 444 hotellrum i byggnaden, varav två redan är namngetts efter Zlatan och Renata Chlumska. Vi har 442 rum kvar och tycker att Malmöborna ska få en chans att köpa in sig på ett rum under hela 2020, säger Jens Lyckman, VD på Clarion Malmö Live.

Paketet kostar olika beroende på vilken våningen man väljer att köpa på, de lägsta våningarna kostar 5000 SEK och de högre kostar 10’000 SEK. Det som ingår är:

• Ett uppsatt plakat under hela 2020 intill sitt valda rumsnummer med sitt namn och motivering. Samt på deras Local Hero-lista.
  • Övernattning för två i sitt rum. Här får man välja om man vill bo där själv eller donera det till någon vården i Malmö.
  • Välkomstpaket på rummet vid ankomst. Två stycken Malmö, I Love You-öl, alkoholfritt alternativ finns.
  • Middag för två på Kitchen & Table. Dryck ingår ej
  • MFF-tröja från 2020s säsong, signerad av Markus Rosenberg
  • Två biljetter till Big Slap (förutsatt att läget har förändrats till dess)

– Vi måste få igång konsumtionssamhället igen, om det så innebär att vi gör ett paket där vi köper tröjor från MFF, öl från Hyllie Bryggeri och biljetter till Big Slap så är det förvisso en liten del, men någonstans måste vi börja och så sätter vi en Malmöstämpel på det, att sen hotellövernattningen kan skänkas vidare till en hårt arbetande läkare eller vårdhavare i dessa tider ser vi som pricken över i:et, fortsätter Jens.

Säljstart för dessa paket är den 30 mars. SUS-anställda kan skriva upp sig på listan om att få ta del av rumspotten.