Clockwork Skolbemanning gästar Skolforum 2016!

Clockwork Skolbemanning har sedan starten 2015 vuxit enormt. Idag består organisationen av sju medarbetare, alla med erfarenhet av rektor- och läraryrken. Nu sprider de sin kunskap och erfarenhet på mässan Skolforum i Älvsjö.

Clockwork Skolbemanning arbetar för att stärka skolornas kompetensförsörjning, genom att hyra ut medarbetare eller bistå med professionella rekryteringsprocesser.
– Vår ambition är och kommer alltid att vara att fylla det behov som uppstår i skolorna när någon blir sjuk eller ska vara ledig, utan att skolorna själva ska ägna timmar åt administrativt arbete, säger Fred Hussein, chef för Clockwork Skolbemanning.

Organisationen bistår med bemanning och rekrytering av all skolpersonal – från förskola till vuxenutbildning. Allt för att skolledare ska få tid att ägna sig åt det pedagogiska ledarskapet, och lärarna ska få möjlighet att vara elevernas främsta resurs för inlärning,

På årets mässa Skolforum, som går av stapeln på Stockholmsmässan i Älvsjö den 31 oktober – 1 november, finns Clockwork på plats för att knyta nya kontakter och presentera sina tjänster. På plats presenteras bland annat tjänstenyheten Rektorsstöd – en tjänst som riktar sig mot skolans rektorer. Syftet är att erbjuda rektorer och skolledning stöd i vardagen av Clockworks erfarna personal.
– Det är inte helt ovanligt att det är näst intill kaos på en skola inför skolstarten varje termin. Av egen erfarenhet vet vi att rektorer kan behöva ett externt stöd för att organisera, prioritera och hitta lösningar. Vi finns där som ett bollplank genom kontinuerliga träffar. Ungefär som ett mentorskap, berättar Fred Hussein.

I Clockworks monter finns möjlighet att på plats starta en skräddarsydd jobbevakning på den egenutvecklade portalen pedagogjobb.nu. Oavsett om du är lärare som söker nytt jobb eller rektor som söker personal kan du fylla i dina kontaktuppgifter, och därmed vara först med de senaste tjänsterna eller kompetenserna.
– För lärare och skolpersonal finns även möjlighet att på en minut presentera dig genom ett live-CV. Bland de som deltar lottar vi ut en iPad till bästa presentation, säger Fred.

Under mässan presenteras också det nylanserade erbjudandet Boka Bodil. Bodil Henriksson arbetar som konsultchef på Clockwork Skolbemanning, och har en tidigare karriär som bland annat rektor och gymnasiechef i Stockholm. Konceptet Boka Bodil går ut på att skolor kan boka Bodil för ett möte kring konsultation om kompetensförsörjning.

– Många skolor saknar personal, medan vi har många kvalificerade kandidater i våra register. Med erbjudandet Boka Bodil vill vi bidra med det vi kan bäst, nämligen skolbemanning och rekrytering av skolpersonal.

Mer om erbjudandet Boka Bodil, tjänsten rektorsstöd och den egna portalen pedagogjobb.nu berättar Clockwork Skolbemanning i sin monter C02:25. Där får du som mässbesökare också får träffa gänget som utgör Clockwork Skolbemanning.
– Kom förbi så bjuder vi på kaffe och en goodie bag! avslutar Fred Hussein.

För mer information, kontakta oss på telefon 0200 – 11 11 13 - skolbemanning@clwork.se

• Skola

• bemanning