Cloud Nine lanserar Bliwas inloggade sidor

Cloud Nine lanserar Bliwas nya inloggningstjänst för försäkrade, Mina sidor. Tjänsten gör det möjligt för försäkrade att själva se och hantera sitt försäkringsinnehav hos Bliwa. Tjänsten kommer att fortsätta att utvecklas med regelbundna lanseringar av ny funktionalitet.

På Mina sidor kan den försäkrade logga in med mobilt bankID och få en överblick av sitt försäkringsskydd. Här kan individen bland annat se sina försäkringar hos Bliwa och vilka tilläggsförsäkringar som går att teckna för att öka sitt skydd. Den försäkrade kan anmäla en skada och sedan se om anmälan behöver kompletteras, när utbetalningar sker och se historik över tidigare skador.

För att vara trygg måste man förstå. Därför arbetar vi på Bliwa med språk, formgivning och struktur för ökad tydlighet i all kommunikation. Men begriplighet handlar också om att möta individen där hen är och när hen är mottaglig för det. Utvecklingen av våra digitala gränssnitt och en ökad närvaro i digitala kanaler är därför ett sätt för oss att öka tryggheten genom bättre tillgänglighet och enklare hantering av försäkringar”, säger Matilda Widell, webbansvarig kommunikatör på ‎Bliwa.

Bliwa genomgår just nu en stor digital transformation och vi är väldigt stolta över att vi har deras förtroende att hjälpa dem på den resan. De jobbar hårt mot målsättningen att vara begripliga, moderna och användarvänliga och lanseringen av Mina Sidor är ett viktigt steg i detta arbete. Vi byggde tjänsten ny från grunden och utmaningen var att gifta samman Bliwas logik och hantering med användarens krav på användarvänlighet. Det tycker jag att vi lyckades riktigt bra med till slut”, säger Alexander Kafkaletos – kundansvarig på Cloud Nine.

Försäkringsbranschen står inför samma utmaningar med digitalisering som många andra. Det skapar möjligheter för de försäkringsbolag som klarar av att transformera sin verksamhet till nya förutsättningar. För att kunna se och ta vara på affärsmöjligheterna i den digitaliserade världen måste man förstå de nya beteenden som ligger till grund för utvecklingen och vad som skapar värde och engagemang. I grund och botten handlar det om att se och förstå kundens behov och förutsättningar.

Läs mer här: http://bit.ly/2ppao8H