Cloud Nine Rekryterar

Cloud Nine har glädjen och stoltheten att presentera ett antal nya och erfarna medarbetare som tillskott i det nu sju team starka företaget. Samtliga tillträder sina tjänster under mars och april.

Charlotta Klintmark, Interaktionsdesigner

Charlotta har många års erfarenhet av arbetet som interaktionsdesigner och har dessutom en bakgrund som designer. Närmast kommer hon från MGM/McCann.

”Jag ser fram emot att få ta fram underlag till och lösningar för produkter och tjänster som uppfyller den verkliga nyttan för slutanvändaren i olika situationer.”

Fredrik Söderblom, Projektledare

Fredriks kompetenser spänner brett över marknadsföringens olika strategiska och taktiska delar, och hans erfarenheter lika så. Fredrik har en bakgrund som Account Director och Account Manager på reklambyråer som DDB och Leo Burnett. Han har arbetat flera år med projektledning och lojalitetsprogram.

"Oavsett vilken disciplin inom marknadsföring man är aktiv inom idag så är digitala lösningar helt centrala. Jag ser därför med stor tillförsikt fram emot att få arbeta med några av Sveriges bästa digitala kreatörer, strateger och utvecklare och jag hoppas kunna tillföra nya perspektiv och idéer utifrån min breda bakgrund inom reklam, marknad och CRM.”

Åsa Holmberg, Webbredaktör

Åsa är en erfaren webbredaktör med erfarenhet från en mängd olika verksamheter och system Hon ser sitt redaktörskap som ett serviceyrke där det gäller att skapa en enkel och bra upplevelse för användaren, så att denne smidigt kan lösa sin uppgift. Åsa är därför alltid mån om att webbinnehållet är tillgängligt, användbart och tydligt.

”Närmast kommer jag från myndighetsvärlden där jag arbetat med webb och intränat – bland annat på Naturvårdsverket och riksdagen. Jag har flerårig erfarenhet som webbredaktör och ett stort intresse för allt som rör det digitala. Här på Cloud Nine får jag jobba ihop med likasinnade och det ska bli jättekul. Jag uppskattar den platta organisationen, och att jag får arbeta med olika kunder och nya webblösningar.”

Lisa Lindskog, Projektledare

Lisa brinner för att hjälpa sina kunder att nå sina mål. Hon kommer närmast från Mediebyrån Find1, där hon arbetat som Account Manager och Projektledare. I ryggsäcken har hon också en examen från Handelshögskolan i Göteborg, med inriktning på marknadsföring.

”Som relativt nyexad sitter jag på ett engagemang och driv som jag ser fram emot att få investera i detta utmanande och roliga jobb hos Cloud Nine. Jag känner att jag kommer att kunna tillföra nya synsätt och gynna ett positivt arbetsklimat.”

Några sammanfattande ord från Cloud Nines VD, Carl-Fredrik Risbecker:

Vi är inne i ett tillväxtskede och då är det mycket glädjande att vi lyckas hitta och värva dessa digitala talanger. Vi har fler lediga tjänster ute och det är fantastiskt tillfredsställande och positivt, att efterfrågan på våra tjänster är så pass hög att rekryteringsbehovet fortsätter.

För information om Cloud Nine:

Carl-Fredrik Risbecker, VD

cfr@cloudnine.se, 070-845 04 70