Cloud Nine tar ut Sverigebesökare på gatan

Cloud Nine har som första webbyrå integrerat Googles tjänst StreetView på en svensk webbplats. Det är Googles lanseringspartner och Cloud Nines kund VisitSweden som använder tjänsten för att locka besökare till Sverige.

Cloud Nine har tidigare utvecklat en interaktiv karta på www.visitsweden.com med intressepunkter som visar sevärdheter, hotell och andra intressanta platser. Kartans navigering och intressepunkter hjälper besökare att orientera sig och planera sin resa på ett enkelt sätt.  Med Street View kan besökaren nu också se bilder från gatunivå i 28 städer i 360 graders panorama. Besökare kan också följa gatan framåt som på en promenad vilket gör det både roligare och enklare att lära känna de svenska städerna.

”Med StreetView får resenärer en levande bild av svenska städer. Gatubilderna och den interaktiva kartan gör de enkelt för resenärer att planera sina besök och sedan också hitta rätt”, säger Marika Philipson, VD på Cloud Nine.

Visit Swedens ambition med webbplatsen och Street View är att stärka bilden av Sverige som destination och göra det enklare för besökare att upptäcka Sveriges sevärdheter. Cloud Nine arbetar sedan mer än sex år tillbaka med Visit Swedens webbnärvaro och har integrerat tjänsten som nu möjliggör för utländska besökare att få en bättre bild av Sveriges olika resmål och attraktioner.

För ytterligare information vänligen kontakta:

Marika Philipson, VD via 070 666 05 66 eller marika.philipson@cloudnine.se

Cloud Nine är en av Sveriges största oberoende leverantörer av innovativa och affärsdrivande digitala lösningar. Vårt mål är att skapa ny funktionalitet som stärker våra kunders affärer, effektivitet och varumärke. Vi gör det genom att tänka strategiskt och arbeta med hög kvalitet på design och teknik. Våra kunder har fått mycket uppmärksamhet för sina lösningar och Cloud Nine har under den senaste tiden fått utmärkelser för Sveriges bästa sajter av Internet World och Epi Server.

• visit sweden
  • visitsweden