Framtidens drömboende finns på landet eller i bostadsrätt

Pressmeddelande   •   Jun 25, 2013 08:00 CEST

CMA Research har genomfört en undersökning bland drygt 500 personer om framtidens drömboende. Undersökningen visar bland annat att fler har sitt drömhus på landet än centralt i en stad. Resultatet visar också att bostadsrätt är den mest populära boendeformen för en framtida bostad, eftersom den kombinerar ägande med begränsat underhåll och arbetsinsatser.

Några exempel på resultat från undersökningen:

- Bostadsrätter mest populära boendeformen för framtida bostad

- Välskött bostadsrättsförening avgörande för många med intresse för en framtida bostadsrätt.

- Stort intresse för hus på landet

- Få vill bo i hus centralt i stad

- Många unga föredrar ett egenägt boende i framtiden för att själva kunna utforma bostadens utseende

- Friluftsmöjligheter, trevligt bostadsområde samt bra kommunikationer viktiga faktorer för kommande husägare