If och Euro Accident vinner utmärkelsen ”Förmedlarnas val” för andra året i rad

Pressmeddelande   •   Okt 02, 2017 19:07 CEST

I CMA Researchs årliga undersökning om hur sak- respektive livförsäkringsförmedlare uppfattar samarbetet med försäkringsbolagen är det mycket jämt mellan bolagen i undersökningen. Försäkringsförmedlarna har svarat på frågan om hur nöjda de är som helhet med respektive försäkringsbolag i mätningen. Frågan ligger till grund för utmärkelsen ”Förmedlarnas val” som delas ut för fjärde året i rad.

Som vid förra årets mätning är det If, med medelbetyget 4,1 på en betygsskala mellan 1 och 5, som vinner utmärkelsen ”Förmedlarnas val” vad gäller sakförsäkringar. Därefter följer Moderna Försäkringar med medelbetyg 4,0, Dina Försäkringar med 3,9, Gjensidige med 3,5 samt Länsförsäkringar och Trygg Hansa, båda med medelbetyget 3,3.

Även Euro Accident behåller titeln ”Förmedlarnas val” då de av livförsäkringsförmedlarna fick medelbetyget 4,3. Sedan följer Skandia med genomsnittsbetyg 4,1, Movestic samt SEB Pension & Försäkring med 3,7, SPP med 3,5, Länsförsäkringar med 3,4 samt Folksam med 3,3.

Undersökningen genomfördes av CMA Research bland 150 försäkringsförmedlare inom sakförsäkring och 201 försäkringsförmedlare inom livförsäkring över hela landet under vecka 20-35 2017. I undersökningen har förmedlarna endast bedömt de försäkringsbolag de samarbetar med.