Majoriteten av Eskilstuna kommuns medarbetare nöjda

Pressmeddelande   •   Apr 06, 2009 12:37 CEST

Vartannat år genomför Eskilstuna kommun en medarbetarundersökning. Resultatet av 2009 års undersökning, som genomförts av undersökningsföretaget CMA, är nu klart på kommunövergripande nivå. Undersökningen visar att majoriteten av medarbetarna som helhet är nöjda med sin arbetssituation och med sin arbetsgivare. Inom de närmaste veckorna kommer förvaltningarna att få sina motsvarande resultat.

För första gången visas i årets undersökning ett så kallat nöjd-medarbetar-index, NMI. Eskilstuna kommun uppvisar ett NMI-värde på 3,85 vilket står sig mycket väl i jämförelse mot andra kommuner (3,71) och privat sektor (3,85). I övrigt ligger resultaten i huvudsak i nivå med 2007 års mätning eller något lägre. Totalt har 6 015 medarbetare svarat på undersökningen. Den äldsta åldersgruppen är mer nöjd än den yngsta.

Länkar till pressklipp:

Länk till huvudrapporten: