Pressmeddelande -

CFD-aktören CMC Markets gör en hat trick i priser vid Shares Awards gala i London

CMC Markets, en av de ledande leverantörerna av CFD:er har tilldelats, Bästa CFD Leverantör, Bästa appar för Mobil & Surfplatta och Bästa Finansbolag under Shares Awards 2015.

Utmärkelserna, som delades ut av den engelska finanstidningen Shares, är ett stort erkännande inom den finansiella sektorn då det är tidningens egna läsare som röstar. Läsarna består av yrkesverksamma inom branschen, privata investerare och traders.

Höjdpunkten vid årets ceremoni var när CMC Markets hedrades med priset Årets Finansbolag ”Financial Services Provider of the Year” för tredje året i rad. Priset ges till det företag som fått flest antal röster över alla kategorier. Nu har CMC Market vunnit priset fyra av de 5 senaste åren, tidigare vinster var 2011, 2013 och 2014.

Detta hat-trick i utmärkelser är de senaste av en rad erkännanden företaget har fått från kollegor och kunder. Under juni i år blev CMC Markets tilldelat pris för ”Bästa appar för Mobil & surflattor och i september tog CMC Market även emot utmärkelsen Bästa Finansiella Service.

Kommentar av Joakim Sandblom, Sverigechef för CMC Market: ”Sen lanseringen av vår nya webbaserade plattform har vi fått många fina utmärkelser vid olika galor, men den utmärkelse som känns extra rolig att få är den vi får av aktiva traders och branschkollegor som båda anser att vi är årets bästa finansiella aktör. Vi kommer att jobba hårt för att fortsätta leverera finansiella tjänster av högsta kvalitet och med bästa service.