Coast Communications producerar danska Kommunikationsföreningens heldagsutbildning

Pressmeddelande  •  2012-06-11 11:24 CEST

Heldagsutbildning i sökmotoroptimering - SEO

Köpenhamn, 11 juni 2012 – Coast Communications har fått uppdraget av Dansk Kommunikationsförening att sköta heldagsutbildning för kommunikatörer i sökmotoroptimering. Sökmotoroptimering förkortas vanligtvis SEO – Search engine optimization. Syftet är att ge en så bra träffbild som möjligt på den aktuella organisationen och dess produkter när sökningar görs på internet.

Coasts koncept är mycket uppskattat och utgör en blandning av tips, erfarenheter och lättbegriplig men ändå teknisk kunskap.

- Vi gör övningarna för kommunikatörerna interaktiva. Det går lättare att lära in främmande saker om man är aktiv i utbildningen, säger Christina Rytter, partner och MD Coast Communications, Danmark.

Kurserna på kommunikationsföreningen är mycket populära. De attraherar informatörer, informationschefer, marknadskommunikatörer och andra som har ett ansvar för hur företaget eller organisationen uppfattas på internet.

Coast gör kurserna i nära samarbete med Kasper S. Andersen som räknas bland Danmarks ledande experter inom sökmotoroptimering (SEO) och sökmaskinsmarknadsföring (SEM). Kasper är partner i Network Intellect Denmark och tidigare chefskonsult vid Relevant Traffic.

Christina Rytter, MD Coast Communications Köpenhamn; projektansvarig,
+ 45 23 96 77 33

KG Rickhamre, MD Coast Communications,
+ 46 8 402 98 85, + 46 709 54 91 09

info@coast.se

www.prgn.com

Bildtext: Christina Rytter, partner och MD Coast i Köpenhamn har utvecklat utbildningen i SEO, sökmotoroptimering för kommunikatörer och informatörer i nära samarbete med Kasper S. Andersen.

Coast Communications grundades år 2001 i Stockholm och 2007 i Köpenhamn. Byrån erbjuder spetskompetens inom strategisk kommunikation, public relations, public affairs, medierådgivning, sociala medier, interkommunikation, och krisrådgivning. Coast Communications är medlem av PRGN, ett globalt nätverk av särskilt utvalda oberoende kommunikationsbyråer som 2012 firar 20-års jubileum. 2008 utsågs Coast Communications till Sveriges Bästa Byrå av sina kunder i tidningen Resumés stora branschundersökning och år 2009 nominerade Coast Communications tillsammans med Bates i Köpenhamn till Columbi Egg för sin miljökommunikation för Mercedes-Benz Kommersiella fordon

Kommentarer (0)

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom