Coast Communications upphandlad av Åklagarmyndigheten

Pressmeddelande  •  2012-01-30 17:40 CET

Stockholm den 30 januari 2012 – Coast Communications har tilldelats uppdraget som kommunikationsbyrå för Åklagarmyndigheten. Arbetet kommer att inledas med en genomlysning av myndighetens förhållningssätt till användandet av sociala medier i kommunikationen.

Coast Communications har nyligen avslutat en omfattande rapport för ett globalt amerikanskt företag hur sociala medier kan utvecklas vidare i koncernens externa kommunikation.

- Det passar bra att starta vårt samarbete med Åklagarmyndigheten med den här typen av genomlysning. Sociala medier upptar mycket fokus och har lyft hela kommuniationen till en ny nivå de senaste åren, säger KG Rickhamre, VD Coast Communications. I såväl vår rådgivning, våra medieträningar som produktion av kommunikationsplaner har sociala medier numer en självklar roll.

Coast Communications har under flera år i olika perioder tillhandahållit kommunikationsstöd till bland andra Ekobrottsmyndigheten och Finansinspektionen.

- Vi är glada över resultatet. Coast har stor vana vid arbete med svenska myndigheter och tillför också något ytterligare genom vårt mer modellbaserade sätt att arbeta. Samarbetet i vårt internationella nätverk PRGN har också intensifierats avsevärt de senaste fem åren och vi har idag kraftfulla resurser att luta oss tillbaka mot när det gäller erfarenheter och metoder, säger KG Rickhamre.

KG Rickhamre, VD Coast Communications; + 46 402 98 85, + 46 709 549 109

kg.rickhamre@coast.se

www.coast.se
www.prgn.com

Twitter @coastcomm

Coast Communications bedriver verksamhet inom PR- och kommunikation. Byrån grundades år 2001 och erbjuder spetskompetens inom strategisk kommunikation, public relations, public affairs, medierådgivning, sociala medier, interkommunikation, och krisrådgivning. Byråns kunder är verksamma inom teknologi, finans, vård, livsstil, konsumentvaror, transport och offentliga sektorn.  Coast Communications är stolt medlem av PRGN, ett globalt nätverk av särskilt utvalda oberoende kommunikationsbyråer som 2012 firar 20-års jubileum. 2008 utsågs Coast Communications till Sveriges Bästa Byrå av sina kunder i tidningen Resumés stora branschundersökning och år 2009 nominerade Coast Communications tillsammans med Bates i Köpenhamn till Columbi Egg för sin miljökommunikation för Mercedes-Benz Kommersiella fordon.

Kommentarer (0)

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom