COBS utökar samarbetet med Zenitel och stärker närvaron som distributör av Vingtor-Stentofon i Sverige!

COBS har länge haft ett nära samarbete med Zenitel, som är experter på kritisk kommunikation och tillverkare av varumärket Vingtor-Stentofon. Efter att tidigare ha delat på distributionsansvaret får COBS nu stärkt marknadsposition i Sverige. "Vi ser fram emot att fortsätta vårt arbete med lösningar anpassade för kriskommunikation hos verksamheter med höga krav på säkerhet” säger Claes Falk försäljningschef på COBS.

Vingtor-Stentofon är välkänt världen över. Systemen baseras på modern teknik och passar utmärkt för ljud och tal i säkerhetsapplikationer. Det kan handla om fastighetssäkerhet som dörrkommunikation, in- och utrymningslarm, det är intercomlösningar anpassade för industriell och marin miljö, cellkommunikation inom kriminalvården, nödtelefoni för broar och tunnlar, högtalarsystem för flygplatser och järnvägar eller annan infrastruktur inom offentlig miljö. "De senaste åren har vi även sett ett ökat intresse från skolor som vill se över beredskapen för situationer där hot och våld kan förekomma. Med några enkla steg kan man få ett riktigt bra skydd för människor och egendom, samtidigt som systemet kan användas för effektiv daglig kommunikation".

Ett typiskt Vingtor-Stentofon system bygger på snabb tvåvägskommunikation, samt möjlighet till att göra högtalande utrop och skicka förinspelade meddelanden till utvalda områden eller över en hel anläggning. Snabb, tydlig och säker kommunikation är grundläggande för att kunna snabba upp åtgärder i en nödsituation.