Världsledande WiFi telefoner från Spectralink, nu på svenska marknaden!

Nu satsar COBS på WiFi telefonerna från Spectralink, som fått rykte om sig att vara bland världens absolut bästa!

WiFi eller VoWlan telefonerna i 8400 serien är avsedda för personer inom företag och organisationer med behov av stabila och stryktåliga arbetsredskap. De ska dessutom fungera integrerat i en trådlös IT-miljö tillsammans med datorer, surfplattor och annan utrustning.

För användare inom handel, sjukvård och lager finns en variant av telefonen utrustad med professionell streckkodsläsare. Detta gör att man slipper ha två olika enheter med sig. Man kan dessutom enkelt integrera den här telefonen med affärssystemet för att snabbt komma åt information som till exempel lagerstatus och priser.

Telefonerna är byggda för att klara av dagligt bruk och flera olika användare, de är tillförlitliga, lätta att använda och extra slitstarka, de tål att tappas i golvet, de tål vatten och andra vätskor.
För att skydda ensamarbetande kan man komplettera telefonen med funktioner som till exempel "man down", larmknapp och "running detection".

• Ökar effektiviteten och servicenivån
  • Direkt integration med bland annat Microsoft Lync
  • Utbytbart batteri
  • Möjlighet till snabb kontakt med kollegor via inbyggd kom-radio funktion med push to talk
  • Dubbla mikrofoner och utmärkt högtalare med avancerad brusreducering för högljudda miljöer
  • Framtidssäker lösning som fungerar i 802.11a/b/n versioner av trådlösa nätverk

Spectralink räknas som den första tillverkaren av professionella WiFi telefoner. Med en världsmarkandsandel på 25% så är Spectralink idag en ledande leverantör och har samarbetat med många av de stora spelarna på marknaden, bland annat Nortel, Avaya, Mitel och Alcatel.

"Vi känner att det är ett naturligt steg att komplettera vår produktportfölj med WiFi telefonerna från Spectralink, och att marknaden i Europa nu börjar efterfråga denna typ av teknologi.
8400 seriens WiFi telefoner kännetecknas av att de är tåliga, enkla att använda och har en imponerande ljudkvalitet. Dessutom de enda på marknaden som är godkända och certifierade av Microsoft för direkt integrering med Microsoft Lync 2013", säger Sören Erlandsson VD på COBS AB.

• wifi
  • spectralink